Lanserer sjåførklubb

Volvo satser på sjåførene.

Volvo Sjåførklubb Norge ble lansert på Transport 2011 ved Lillestrøm. Disse blide jentene sørget for rekruttering til klubben.

Volvo Sjåførklubb Norge ble lansert på Transport 2011 ved Lillestrøm. Disse blide jentene sørget for rekruttering til klubben.

Opprettet
Meld deg inn. På messa sto flere roll-ups og spredte det glade budskap om klubben.

Meld deg inn. På messa sto flere roll-ups og spredte det glade budskap om klubben.

Fra å "ligge nede" med en markedsandel på rundt 28% for tre år siden, har den norske Volvo-importøren klart å snu den negative trenden og er i dag opp i over 38% markedsandel. I tillegg til at det ser ut til at de har fått produktene på skinner, har de også satset knallhardt på imagebygging. Nå satser de ytterligere - på sjåførene.

Volvo Sjåførklubb Norge ble lansert på Transportmessa forrige helg, og hva kan vel være mer riktig enn å lansere denne klubben samtidig som de avduket verdens sterkeste lastebil, Volvo FH16 750?

Sjåførklubben skal selvsagt styrke imaget til Volvo, og der i gården er de fullstendig klar over at gode norske sjåfører i dag har stor påvirkningskraft ved valg av bil.

De som melder seg inn får en velkomstgave i form av en sjåførpakke med bra innhold, klubben har egne dedikerte nettsider og medlemmene får direkte og kjapp informasjon via nyhetsmail på e-post, dette gjelder blant annet alle nyheter fra Volvo sentralt og fra den norske importøren.

For klubbmedlemmer er det viktig å vise tilhørighet. Derfor tas det fram egne produkter i form av klær og annet, som er forbehold medlemmene. Disse kan kjøpes i webshopen.

Vi tror at opprettelsen av Volvo Sjåførklubb Norge er et smart trekk for å bygge opp rundt merkevaren Volvo (selv om vi synes selve klubbnavnet er litt tungt), og har tro på antall medlemmer kjapt kommer til å stige. Men det betinger at Volvo-importøren også gjør noe annet enn å skape et nettsamfunn. De må ut på veien med dette budskapet.

I løpet av sommerhalvåret skjer det jo ganske mye i form av arrangementer for lastebilfolket. Alt fra veteranbilløpet Vognmannen, til mer showpregede samlinger som for eksempel Jæren Storbilmesse og lignende. Vi forventer å se Volvo Sjåførklubb Norge der "ting skjer" rundt om i landet.

Dra med dere et klubblokale på hjul, gjerne etter en amerikansk Volvo snutebil, og ta med fancy klubbeffekter, så skal dere se at klubben blir attraktiv!

- Det var faktisk litt av en vei å gå for å få lov til å bruke Volvo-navnet sammen med "sjåførklubb", fortalte Volvos  kommunikasjonsdirektør i Norge, Torstein Magelssen. Logopolitiet måtte se på saken først.

- Det var faktisk litt av en vei å gå for å få lov til å bruke Volvo-navnet sammen med "sjåførklubb", fortalte Volvos kommunikasjonsdirektør i Norge, Torstein Magelssen. Logopolitiet måtte se på saken først.