Mer fornøyde Post-kunder

Går fra 113. plass i fjor til 61. plass i år.

Alexander fra Bring Cargo er en passe illustrasjon på kundetilfredshet. Mens denne saken ble skrevet, kom han blid og fornøyd med pakke på døren.

Alexander fra Bring Cargo er en passe illustrasjon på kundetilfredshet. Mens denne saken ble skrevet, kom han blid og fornøyd med pakke på døren. Foto: Svein-Ove Arnesen

Publisert Oppdatert
– Dette er svært gledelig, sier konserndirektør Kommunikasjon Elisabeth H. Gjølme.

– Dette er svært gledelig, sier konserndirektør Kommunikasjon Elisabeth H. Gjølme. Foto: Foto: Sebastian Ludviksen, Posten

Det er Norsk Kundebarometer, som i regi av BI, måler kundetilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere.

På toppen av årets liste ligger Finn.no. Tilsammen 185 virksomheter fra 30 bransjer får heder og ære eller passet påskrevet.

Blant «vår» bransje kan vi registrere et byks fra Posten som har klatret hele 52 plasser opp. Kundenes tilfredshet har økt med mer enn 10 poeng siden 2008 og ligger nå på 74,3 poeng på en skala fra 1-100 der 100 er best.

Fornøyd med hoppet

– Dette er svært gledelig, sier konserndirektør Kommunikasjon Elisabeth H. Gjølme. – Både for kundene og for alle i Posten og Bring, som står på for å gjøre kundene fornøyde, hver eneste dag. Det at vi gjør et så stort hopp, selv i en tid med store endringer, er et tegn på at det målrettede arbeidet vårt med å vinne kundens hjerte fungerer, sier Gjølme.