23948sdkhjf

NLF åpner dørene

I forrige utgave av TransportMagasinet fremkom det til dels sterk kritikk av måten Norges Lastebileier Forbund håndterte vår interesse for �?Rv. 3-prosjektet�?, som forbundet er engasjert i for tiden.

Kritikken vår handlet i hovedsak om hvordan vi som frittstående fagblad har slitt med å få informasjon fra Norges største lastebilorganisasjon. I nevnte sak opplevde vi det samme som så mange ganger tidligere. Entusiastiske lokale medarbeidere ivret etter å fortelle om prosjektet, men da vi banket på døren til NLF sentralt, var det ingen som åpnet.

Begrunnelsen var ifølge våre kilder, at man ville ha denne saken på trykk i eget medlemsblad, Bladet Norsk Transport (BNT), før man valgte å fortelle om det til andre.

I en konkurransesituasjon kan man forstå en slik taktikk, men i en sak som "Rv. 3-prosjektet" handler det om å skape holdninger og en tryggere arbeidsplass for yrkessjåfører som har veien gjennom Østerdalen som sin arbeidsplass.

Med det som bakteppe, bør det være et overordnet mål å nå ut til flest mulig av dem. Når da NLF's administrasjon valgte å takke nei til å få saken omtalt i TM, følte vi det var på tide å si fra.

Forbundsstyreleder Per Madsen plukket raskt opp ballen og erkjente at slik kan man ikke ha det.

- Hvis noen der ute opplever NLF på den måten som det kom frem i artikkelen, så har vi en ordentlig jobb å gjøre, mente han.

- Jeg legger meg flat for at vi har en informasjonsvirksomhet som ikke er bra nok. Det er jeg veldig klar over.

Det hjelper ikke hvor gode relasjoner vi har til politikere og byråkrater om vi ikke klarer å kommunisere med markedet på en fornuftig måte.

Vi kan ikke ha det sånn at TM ikke kan skrive om "Rv. 3-prosjektet" fordi BNT ikke har skrevet om det først. Målgruppen for kampanjen er jo først og fremst sjåførene og der når jo TM langt flere enn BNT, fastslo Madsen.

Forbundsstyrelederen håper kritikken som kom frem i TM kan være et viktig verktøy for å ta tak i dette.

Per Madsen var veldig klar på at han i fortsettelsen ønsker samarbeid og felles innsats for bransjen, også ved hjelp av TransportMagasinet.

- Jeg håper dere er veldig klar over at jeg som leder av NLF, har en annen holdning til dette enn dere har opplevd av NLF tidligere, sier Madsen om påstandene som kom frem i forrige TM.

Han hevder at han ikke reagerte like sterkt på artikkelen, som mange andre i administrasjonen. - For meg er dette en kjempefin sak, fordi den gir meg drahjelp i det jeg holder på med. For NLF er, som det står i artikkelen, fortsatt for lite flinke til å synliggjøre hva vi gjør. Og det var jo akkurat det vi skulle bli flinkere på, avslutter Per Madsen.

Kommenter artikkelen
Anbefalte artikler

Nyhetsbrev

Send til en kollega

0.187