Nytt diesel forfilter

Moderne miljømotorer med common rail må ha ren diesel. Dieselinjektorene har svært trange dyser og trykket kan være så høyt som 2000 bar. Vann og forurensninger i dieselen skader injektorene, og man kan vente seg høye reparasjonskostnadder hvis uhellet er ute.

Publisert Oppdatert

Separ EVO10 forfilter med vannutskiller er nødvendig for å sikre stabil drift og unngå dyre reparasjoner, står det å lese i en pressemelding fra importøren.

Filteret har moderne design og funksjon. Materialet er i hardplast og kan gjenvinnes. Bytte av filterelement og drenering av vann utføres uten verktøy og uten dieselsøl. Filterhuset er lett, korrosjonsbestandig og svært kompakt.

Separ EVO10 er primært egnet til anleggsmaskiner og lastebiler. Separ importeres av Lekang Maskin AS og benyttes originalt av Atlas, Volvo, John Deere, Neuson m.fl.

Mer informasjon finner du på www.lekang.com