Pan Nordic Logistics skifter navn til Bring Parcels

Bring øker synligheten og forsterker satsningen i det danske markedet. 1. mars skifter Pan Nordic Logistics (PNL) navn til Bring Parcels. Selskapet blir en viktig del av Bring Logistics strategi om å ta en ledende posisjon i det nordiske pakkemarkedet.

Publisert Oppdatert

Bring er et nordisk post- og logistikkselskap og en utfordrer i den nordiske post- og logistikkbransjen. Bring hadde en omsetning på 12,5 milliarder kroner i i 2009.

- At PNL skifter navn til Bring Parcels og blir en del av Bring Logistics er viktig for vår utvikling i Danmark og de andre nordiske landene, sier konserndirektør i Posten Norge Arne Bjørndahl.

Bring Parcels, som distribuerer ca. 12 millioner pakker i året, har iden august 2008 vært 100 prosent eiet av Posten Norge. Tidligere var PNL vært 50/50 eid av Posten Norge og Posten Danmark, sistnevnte solgte sine aksjer til Posten Norge i forbindelse med at selskapet fusjonerte med Posten Sverige.

Grønnere og sterkere

Benny Rhe Hansen, adm. direktør i Bring Parcels, er meget tilfreds med at PNL blir en av spesialistene i Bring.

- Vi blir grønnere, større og sterkere. Med en sterk nordisk identitet og tydelig Bring-profil, er vi klar til å fortsette det målrettede arbeidet i pakkemarkedet i Norden. Postens 360 årige erfaring, og PNLs drivkraft og kunnskap, er et godt utgangspunkt for å lede utviklingen i pakkemarkedet, sier Hansen.