Valdres Last-sjåfører over til Schenker

50 av de 66 ansatte beholder jobben etter konkursen.

Valdres Last går helt tilbake til 1949, da enkelteiere slo seg sammen og dannet AL Valdres Lastebilselskap. I 1955 ble selskapet omdannet til aksjeselskap.

Valdres Last går helt tilbake til 1949, da enkelteiere slo seg sammen og dannet AL Valdres Lastebilselskap. I 1955 ble selskapet omdannet til aksjeselskap.

Opprettet

Like etter at nyheten om konkursen i Valdres Last ble kjent, hørte vi rykter om at Schenker skulle ha tatt kontakt med bedriften for å se om det kunne være mulig å drive videre.

Nå viser det seg at man har kommet frem til en løsning. Avisen Valdres melder at 50 av de 66 ansatte i Valdres Last fortsetter med Schenker som arbeidsgiver. Bedriften har både leaset og eid sine egne biler og har hatt egne sjåfører.

- Terminalene på Fagernes, Gol og Lærdal betjenes av Schenker og mye tyder på at Schenker vil fortsette med kjøringa her, forteller bostyrer Torger Juul Fosse til avisen.

Schenker var forøvrig bedriftens største enkeltkunde.

Det var i begynnelsen av mai at Valdres Last gikk konkurs etter mer enn 60 år i transportens tjeneste.

Les også: Valdres Last er konkurs

Ved konkurstidspunktet skylte bedriften 30 millioner kroner fordelt på 33 kreditorer. Så langt skal verdier for omkring 6 millioner kroner være solgt fra boet.

Schenker har den siste tiden vært bedriftens største enkeltkunde. De skal selv ha tatt kontakt for å se om det er mulig å drive videre på en eller annen måte.

Schenker har den siste tiden vært bedriftens største enkeltkunde. De skal selv ha tatt kontakt for å se om det er mulig å drive videre på en eller annen måte.