Volvo med reality-tv

Volvo flytter reklamegrensene ytterligere.

Her er lastebiler fra Volvo Lastebilutleie leid inn på kort varsel for å sørge for lyssettingen til en spontan Mapei-konsert i en av Paris' forsteder.

Her er lastebiler fra Volvo Lastebilutleie leid inn på kort varsel for å sørge for lyssettingen til en spontan Mapei-konsert i en av Paris' forsteder. Foto: Volvo

Publisert Oppdatert

De siste par årene har Volvo kuttet drastisk ned på sin tradisjonelle markedsføring. Istedet har de henvendt seg til publikum i form av spektakulære reklamefilmer på youtube der det bakenforliggende reklamebudskapet kanskje ikke alltid er like lett å få øye på.

På den måten har de også fått redaksjonell dekning i media på noe som egentlig er avansert reklame.

Nå strekker Volvo reklamestrikken enda lenger og lager reality-tv.

«Med Reality Road ønsker vi å vise servicetjenestene våre», sier Per Nilsson, PR-sjef i Volvo Trucks i en pressemelding. «For å holde hjulene i gang er servicetjenestene, som er knyttet til lastebilen, like viktige som selve bilen. Samtidig vil vi underholde og nå et bredt publikum. Så vidt jeg vet, er det første gang en bedrift lager reality-TV i markedsføringssammenheng», sier han.

I webserien følges musikkartisten Mapei og regissør Liza som i løpet av ni dager reiser fra Sverige til Italia for å lage en musikkvideo til Mapeis nye låt Million Ways To Live.

Serien består av til sammen åtte episoder som vil publiseres på You Tube fra 11. juni.

I serien får vi se servicetjenestene til Volvo Trucks bli satt på uventede prøver. I en av scenene kjører en FH på to hjul bak Mapei mens hun synger.

I serien får vi se servicetjenestene til Volvo Trucks bli satt på uventede prøver. I en av scenene kjører en FH på to hjul bak Mapei mens hun synger. Foto: Volvo