23948sdkhjf

Volvo Trucks etablerer ny organisasjon

Volvokonsernets nye lastebilorganisasjon styrker fokuset på lastebilvirksomheten ved å dele opp markeds- og salgsansvaret for konsernets lastebilmerker i tre geografiske enheter. Varemerke- og produktstrategi forblir dog globalt. Fra starten av 2012 tok Claes Nilsson, tidligere President Europe Division, over ansvaret for konsernets største lastebilmerke, Volvo Trucks.

Målet for konsernets omstrukturering i de tre salgs- og markedsføringregionene Amerika (Nord-og Sør-Amerika), EMEA (Europa, Midtøsten-Afrika) og APAC (Asia Pacific), er å skape en organisasjon som på en mer effektiv måte møter kundens behov og bedre utnytter det kommersielle potensialet i konsernets forskjellige lastebilmerker.

Ved årsskiftet tiltrådde Claes Nilsson som President for Volvo Trucks EMEA Sales & Global Brand med operativt salg og markedsføringsansvar for EMEA-regionen. Stillingen er også ansvarlig for global produktutviklingstrategi og utvikling av merkevaren Volvo Trucks.

Organisasjonsendringene trådte i kraft fra nyttår. Den nye ledelsen vil fortsette med høyt kundefokus og vil også investere i utvidelse av service-og ettermarkeds nettverket.

- Vi har allerede mer enn 2300 servicepunkter over hele verden og det antallet vil øke. Kunderelasjoner er viktig for oss og vår virksomhet strekker seg langt utover å selge selve bilen.

Det er bare begynnelsen på vårt engasjement. For oss handler det om å tilby våre kunder effektive transportløsninger med garantert kvalitet, sikkerhet og størst mulig miljøhensyn, sier Claes Nilsson.

Kommenter artikkelen
Anbefalte artikler

Nyhetsbrev

Send til en kollega

0.078