11 av 17 ansatte mister jobben

Wacker Neuson i Norge stopper direktesalg og slutter å tilby ettermarkedstjenester. Alt salg og ettermarked vil fortsette gjennom forhandlere.

Wacker Neuson skal kun serve Key Account-kunder fra egne anlegg. Forhanldernette skal ta seg av salget til kunder ellers.
Wacker Neuson skal kun serve Key Account-kunder fra egne anlegg. Forhanldernette skal ta seg av salget til kunder ellers. Foto: Fredrik Saugstad
Sist oppdatert

Som en del av vår innsats for å gi våre kunder førsteklasses support på en kostnadseffektiv måte har vi besluttet å implementere en rekke endringer i vår organisasjon, står det i en pressemelding fra Wacker Neuson i dag.

-Alt salg og ettermakredstjenester til sluttkunder, bortsett fra til nasjonale og internasjonale Key Account-kunder, vil fortsette å skje gjennom våre forhondlere, forklarer Patrik Viklund, markedsdirektør Wacker Neuson Skandinavia.

- Dette betyr at vi vil stoppe vårt direktesalg (bortsett fra Key Account-kunder), samt slutte å tilby ettermarkedstejnester fra egne anlegg.

11 av 17 mister jobben

-Det betyr dessverre at 11 av 17 ansatte ikke blir med videre, for tiden pågår drøftelsesmøter med alle ansatte, forteller Roy Hagen, salgsdirektør i Wacker Neuson.

Ingen er p.t. garantert ny jobb i det «nye» Wacker Neuson AS, forteller han til Anleggsmagasinet. Selv har han fått beskjed om at hans kompetanse vil det være bruk for i den videre driften, noe han har bekreftet interesse av.

- Vi vil fortsette å administerere våre Key Acount-kunder under vår egen kontroll. Imidlertid vil service bli organisert gjennomvåre forhandlere, står det videre i meldingen.

En hjørnestein i den nye strukturen er Wacker Neusons E-Partner, vårt digitale system for bestilling av maskiner, reservedeler, logistikkrapoortering, dokumentasjon med mer.

Wacker Neuson har i den senere tiden etablert endel nye forhandlere og vil vil nå videreføre dette arbeidet for å få et landsdekkende forhandlernett. Flere interessenter er allerede i dialog med oss, forklarer han.

-Vi er overbevist om at disse endringene vil gjøre oss i stand til å serve kunder bedre, og at vi sammen vil stå sterkt for å møte fremtidens utfordringer, avslutter meldingen.

Ønsker du kun å bestille denne utgaven? Send SMS med kodeord "TAB203" til 2205. Bladet kommer da rett i postkassen, og koster kr 149,-

OBS: Husk at TransportMagasinet i april måned 2020 har tidenes tilbud på abonnement. For kun 545 kroner, får du 10 utgaver av både TM og AM hjem i postkassen det neste året. Send SMS til 2205, skriv TAB 4

Denne saken ble første gang publisert 08/04 2020, og sist oppdatert 14/04 2020