Case sin nye åttetonner

Bedre design, bedre førerkomfort og steg V-motor fra Yanmar.

Førermiljøet skal kunne by på et av markedets laveste støynivåer.
Førermiljøet skal kunne by på et av markedets laveste støynivåer. Foto: Fredrik Saugstad
Publisert Oppdatert

Bedre design, komfort og beinplass blir dratt frem som argumenter for Case sin nye 8-tonner.

- Støynivået er om ikke lavest, så et av de laveste i klassen, forklarer Geirmund Rundhaug, salgs og markedssjef i Brubakken.

Geirmund Rundhaug, salgs og markedssjef i Brubakken.
Geirmund Rundhaug, salgs og markedssjef i Brubakken. Foto: Fredrik Saugstad
Integrerte kameraer på loddet og på høyre side.
Integrerte kameraer på loddet og på høyre side. Foto: Fredrik Saugstad

I Førerhytta finner du en ny monitor på syv tommer, den samme som i de større maskinene til Case Construction.

Case CX85D SR:

Motor: 3,4 L Yanmar Steg 5
Effekt: 69 hk
Vekt: 7930 kg

Skjermen har fått et synlig løft.
Skjermen har fått et synlig løft. Foto: Fredrik Saugstad
Case CX85D SR ble først vist på messa i Tromsø, deretter her på Dyrsku`n.
Case CX85D SR ble først vist på messa i Tromsø, deretter her på Dyrsku`n. Foto: Fredrik Saugstad

Tidligere den brukt en 2,5-liter fra Isuzu. Nå har Case CX88D SR fått 3,4-liters Steg 5-motor fra Yanmar med DPF som yter 68 hestekrefter. Ren maskinvekt er på 7,93 tonn.