23948sdkhjf

�?Merket er jo et begrep�?

Fra åtte til 20 maskiner på et år - Scandia Maskin er på full vei tilbake med Powerscreen.

Scandia maskin omsatte for 107 millioner kroner i fjor og solgte 20 maskiner, da skal du legge merke til tallet i 2017 som var åtte maskiner

- Nå opplever vi 68 prosents vekst og Powerscreen er på vei tilbake, forklarer daglig leder Andreas Arnesen.

Etter han tok over fra faren sin som pensjonerte seg i 2014, har det skjedd en del ting. Nå innrømmer han at de løpte litt skoa av seg i fjor, men at det er bedring, altså stabilisering i sikte. Merket som var markedsleder for 20 år siden ble representert på Scandia Maskins stand med de to modellene Warrior 1200 (grovsikt på 16,8 tonn) og Chieftan 1700 (tredekket finsikt på 29,8 tonn).

- Powerscreen er jo et begrep i denne bransjen, legger han til.

Mye stein per kapita

Nå er det gode tider og det produseres mye stein per kapita i Norge. Samtidig foretrekker norske operatører litt nyere utstyr enn i andre land.

Summert opp det blir solgt mye maskiner og Powerscreen-maskinene som har gått i Norge er også lette å selge på annenhåndsmarkedet.

Omni og egne stackere

Under Bauma lanserte Powerscreen Omni, et nettbrett føreren i graveren kan bruke til å styre flere verk uten å gå ut av hytta. Systemet gjør at f.eks tre verk fungerer mer som et stasjonært verk, legger Arnesen til. Nytt av året er også produsentens egne stackere, CT80 blir lansert i mai/juni og har 23,5 meters rekkevidde.

Optimisme

Scandia Maskin er nå 12 ansatte og i første kvartal 2020 flytter de inn i nye lokaler i Røyken. Nå skal det settes økt fokus på strukturering for fremtiden, en fremtid som ser veldig bra ut innrømmes det.

En stor konkret satsing på delesalg og å ha deler på lager til konkurransedyktige priser skal også bli lagt merke til, får vi vite.

Kommenter artikkelen
Anbefalte artikler

Nyhetsbrev

Send til en kollega

0.141