Nye D-Max først til Norge

Norge blir første land i Europa som får lansere den helt nye tredjegenerasjons Isuzu D-MAX.

De første av nye Isuzu D-Max kommer til Norge i november.
De første av nye Isuzu D-Max kommer til Norge i november. Foto: Isuzu
Sist oppdatert

Juni 2012 var sist gang Isuzu lanserte en helt ny modell. Salgssjef for Isuzu i Norge Steinar Dokken er klokkeklar på at den nye modellen er en milepæl for den japanske pick up-produsenten, står det i dagens pressemedling fra RSA.

Se pris og utstyr lenger ned i saken.

Vil vinne pickup-segmentet i 2021

– Vi har vært en sterk og stabil aktør hele veien. Isuzu har alltid vært blant de mest solgte, også Norges mest solgte. Nå får vi en helt ny bil som er nyutviklet fra topp til tå. Målsettingen for 2021 er igjen å bli markedsleder i pick-up segmentet, sier Steinar Dokken.

Interiøret er det som skiller seg mest fra forgjengeren.
Interiøret er det som skiller seg mest fra forgjengeren. Foto: Isuzu
Bak ser vi likheter fra forrige generasjon med noe annerledes baklykter.
Bak ser vi likheter fra forrige generasjon med noe annerledes baklykter. Foto: Isuzu
I fronten er det godt synlig at pickupen er ny.
I fronten er det godt synlig at pickupen er ny. Foto: Isuzu

Forhåndssalget starter denne uken og de første kundene vil kunne få bilen i år.

– Utstyrsnivået er på nivå med godt utstyrte personbiler. Det gjør at opplevd kvalitet og komfort er på et helt nytt nivå, forteller Dokken.

FAKTA ISUZU D-MAX

Pris fra kr 378 720,- eks. mva.
2 karosseri utgaver, Extended Cab og Double Cab
Alle modeller tilgjengelig med automatgir 163 HK 3,5 tonns tilhengervekt
Lengde double cab 5265 MM
Bredde 1870 MM
Høyde 1790 MM
Forhåndssalget har nå startet hos 76 Isuzu-forhandler over hele landet.
De første leveringene vil være fra November.

Nyutviklet motor

Isuzu har bygget over 27 millioner dieselmotorer. I nye D-Max står RZ4E -motoren som er nyutviklet, med 163 HK. Den oppfyller de nyeste utslippsstandardene og øker drivstofføkonomien. Den kombinerte effekten av høyt innsprøytningstrykk, elektronisk styrt VGS-turbolader og varmeisolerende belegg på stempelet, har gitt en motor med høy effekt, lavt drivstofforbruk og lite støy, står det i pressemeldingen.

Utstyr:

Adaptive cruise control
Elektronisk differensialsperre
4x4 med lavserie
BI-LED signatur frontlys, automatisk fjern- og nærlys
Automatisk lys
8-veis justering av førersete
Skinnseter ekstra komfort
Justerbart skinnratt
9 tommer multimediaspiller med Apple Carplay og Android-støtte
Ryggekamera
8 høyttalere
4,2 tommer TFT LCD dispaly
Regnsensor
Frontkollisjonsvarsling (FCW)
Nødbremsassistent (AEB)
Svingassistent
Bremsevarsling
Skiltgjenkjenning (TSR)
Intelligent fartsholder (ISL)
Manuell fartsholder (MSL)
Automatiske hovedlys (AHB)
Filholder (LKAS)
Filskiftevarsling (LDWS)
Blindsonevarsling (BSM)
Parkeringssensor foran Parkeringssensor bak

Motorytelsen skal også være forbedret ved optimalisert girutveksling og moderne kontrollsystemer, forteller importøren.