E39 og E6: Vil involvere entreprenørene tidlig

Skal kutte kostnader på E39 Hordfast og E6 Fauske – Mørsvikbotn.

Målet er å finne mest mulig effektive løsninger for gjennomføring av vegprosjekt som kan bidra til å redusere utbyggingskostnadene, øke nytten og korte ned byggetiden.
Målet er å finne mest mulig effektive løsninger for gjennomføring av vegprosjekt som kan bidra til å redusere utbyggingskostnadene, øke nytten og korte ned byggetiden. Foto: or Livius Midtbø/SD
Publisert

- Vi ønskjer å få mest mogleg ut av fellesskapets pengar. Nye Veier har involvert entreprenørar tidleg i sine utbyggingsprosessar, med stor suksess. Vi vil gje Statens vegvesen same moglegheit. Etter at Statens vegvesen har gått gjennom sine prosjekt, har vi no bestemt at dei skal få jobbe vidare med to av prosjekta, sier samferdselsminister Knut Arild Hareide.

I dag er det slik at Statens vegvesen ikke kan involvere en entreprenør til å bygge et vegprosjekt før prosjektet er godkjent av Stortinget. Stortinget si samhandling skjer dessuten fyrst etter at reguleringsplanlegging er ferdig og siste eksterne kvalitetssikring (KS2) er gjennomført.

Dagens modell gir dermed ikke Statens vegvesen åpning for å involvere entreprenører på et tidlig tidspunkt i planlegginga, slik Nye Veier kan gjøre.

Samferdselsdepartementet ber nå Statens vegvesen om å forberede arbeid med tidlig involvering for prosjekta E39 Hordfast (Stord – Os) og E6 Fauske – Mørsvikbotn. Det betyr blandt annet at det vil bli mulig å involvere entreprenører på et tidlig tidspunkt i planlegginga eller i arbeidet med å optimalisere løsninger innenfor gjeldende planer.

- Målet er å finne mest mogleg effektive løysingar for gjennomføring av vegprosjekt som kan bidra til å redusere utbyggingskostnadane, auke nytta og korte ned byggetida. Vi skal dokumentere kva for innsparingar vi oppnår. På den måten kan vi hauste erfaringar og velje den beste løysinga for framtida, sier samferdselsministeren.