23948sdkhjf

Haulotte + Jungheinrich Norge = sant

| Medlemsnyhet | Bedrift Jungheinrich Norge AS

Liftprodusenten Haulotte og Jungheinrich Norge inngår partnerskap. Gjennom salgs- og serviceapparatet til Jungheinrich skal partene bistå eksisterende kunder og erobre nye liftmarkeder. Liftsalget er allerede godt i gang.

Haulotte Scandinavia AB er det svenske datterselskapet til franskbaserte Haulotte Group, som opererer fra Mölndal, Västergötland-regionen i Sverige. De er markedsleder i Europa og verdens tredje største produsent av selvgående teleskoplifter. De leverer personløfteutstyr med løftehøyder fra 5,8 til 43 meter, fordelt på rundt 25 ulike modeller. De siste årene har de slitt med lave salgstall i Norge grunnet manglende salgs- og serviceapparat. Det var på tide å tenke i nye baner for liftprodusenten. Daglig leder for Haulotte Scandinavia, Robert Magnusson tok derfor kontakt med salgssjef Fredrik Høyer-Dahl i Jungheinrich Norge for å diskutere et mulig samarbeid. Et år senere er partnerskapet et faktum. "Med dette partnerskapet kan vi bistå eksisterende kunder og finne nye markeder innen lift også. Gjennom denne utvidelsen blir begrepet totalleverandør fullendt. Vi har savnet lifter i vårt produktutvalg, og det er noe vi får regelmessige forespørsler om fra kundene våre. Forslaget fra Haulotte om et samarbeid kom svært beleilig", sier Høyer-Dahl.

Gule partnere med grønne verdier
Tankegangen til firmaene er lik; sikkerhet og kvalitet er det viktigste for begge parter. I tillegg produserer både Haulotte og Jungheinrich produkter ut fra en langsiktig plan med bærekraft og miljø i fokus, der produksjonen er sentrert rundt helelektriske løsninger. "Å få en partner som Jungheinrich med på laget er alfa og omega for Haulotte for å kunne vokse i Norge", sier Robert Magnusson. Uten et salgs- og serviceapparat i ryggen, så ikke Magnusson noen fremtid for Haulotte i Norge. Det solide nettverket til Jungheinrich gjorde at han tok kontakt, i tillegg til at han så en mulighet for vekst i ulike markeder. Foruten sammenfallende verdigrunnlag hos selskapene, har også produktene så å si eksakt samme gulfarge i tillegg til svart og rød logo. Siden Jungheinrich nå går bredt ut med å markedsføre Haulotte-lifter for salg, vil det være en stor fordel at de er lett gjenkjennelige.

Kunden i sentrum
De to partene er enige om at Jungheinrich sitt solide salgs- og serviceapparat er nøkkelen til å lykkes for dem begge. For kundene er det en stor fordel at de får én salgs- og servicepartner å forholde seg til. «I et langsiktig samarbeid er kunden også en partner. Kunden skal føle seg ivaretatt av en trygg og stabil samarbeidspartner», sier Høyer-Dahl. I dag er liftmarkedet stort sett dominert av salg til de store utleiefirmaene. Haulotte håper å komme inn hos for eksempel logistikkaktører som kunne trenge en lift eller to. «Vi ser at potensialet er stort, særlig blant litt mindre kunder som ønsker en helhetlig løsning», uttaler Robert Magnusson. I tillegg trekker begge aktørene frem likheten ved produktene når det gjelder servicevennlig konstruksjon. En stor fordel for serviceteknikerne til Jungheinrich som skal «skru» både lifter og trucker heretter. De er allerede godt i gang, og de aller fleste har allerede fått den nødvendige opplæringen.

Salget av Haulotte-lifter er allerede i gang. De mest solgte modellene vil være tilgjengelige på lager hos Jungheinrich i Oslo, mens resten av liftsortimentet er på lager hos Haulotte i Göteborg, noe som gir korte leveringstider. Foruten salg av Haulotte-lifter, er også langtidsleie mulig.

Medlemsnyhet

Bedrift
Jungheinrich Norge AS

Alf Bjerckes vei 30
0596 Oslo
Norge
Jungheinrich Norge AS

Send til en kollega

0.079