Hva er DMRs motivasjon for vår ISO 9001-sertifisering (kvalitetsledelse)?
DMR oppfatter systematiske og dokumenterte arbeidsprosesser og rådgivning som en naturlig del av vår virksomhet. Gjennom våre ISO-sertifiserte ledelsessystemer ønsker vi å sikre daglig styring, oppmerksomhet og dokumentasjon i prosjektene. ISO-sertifiseringen skal bidra til at vi har kontroll på risiko, muligheter, interessenter og vår daglige rådgivning.
Ledelsessystemene skal sikre full åpenhet og dokumentasjon for at vi følger både interne og eksterne prosedyrer og regler i alle deler av organisasjonen – fra nyansatte til selskapets ledelse. Vi ser ISO-sertifiseringen som en naturlig del av den daglige rådgivningen, risikostyringen og den kontinuerlige forbedringen og utviklingen av DMR.
Når det gjelder vår ISO 9001-sertifisering, mener vi at kvalitet i all vår rådgivning både er en forutsetning og et sentralt ledelsesverktøy i DMR. Vi ønsker derfor å levere ensartet og systematisk rådgivning med fokus på kvalitet, faglig kompetanse, god service og høy tilfredshet blant både kunder og ansatte.
Vi arbeider kontinuerlig med forbedringer og effektivisering, samt med å identifisere risikoer og muligheter. Vårt kvalitetssystem skal bidra til at alle medarbeidere – fra daglig leder til nyansatte – har et tydelig fokus på styring, dokumentasjon og forbedring av kvaliteten i vårt arbeid.
For å sikre en ensartet og høy kvalitet utføres kvalitetssikringen av alle DMRs rapporter av en medarbeider eller fagspecialist med relevant fagkompetanse, samt ansvar og fullmakt til å kvalitetssikre den konkrete oppgaven – uavhengig av kunde og hvilket kontor oppgaven utføres fra.
DMR har utarbeidet en kvalitetshåndbok som blant annet bygger på følgende kvalitetskriterier:
- Omfang og kvalitetsmål for en tjeneste eller et produkt skal være spesifiserte, entydige, lett forståelige og oppnåelige.
- Ansvarsfordeling og fullmakter skal være klart definert for alle funksjoner som kan påvirke kvaliteten.
- Ledelsen skal regelmessig vurdere og justere kvalitetshåndboken for kontinuerlig å forbedre kvalitet, effektivitet og redusere kostnader.
Ledelsen skal sikre at kvalitetspolitikken gjennomføres og opprettholdes gjennom målrettet motivasjon og videreutdanning av medarbeiderne.
Kvalitet er derfor alltid en integrert del av vår oppgaveløsning. Vi er overbevist om at denne systematiske tilnærmingen kommer både våre kunder og organisasjonen til gode.
Du kan lese mer om DMRs ISO-sertifiseringer av vårt ledelsessystem her.