SKYLDER PÅ INFRASTRUKTUREN: EU-forslaget er blitt avvist av regjeringen i Europas største marked.
EU vil tillate at nullustlippslastebiler skal kunne veie 44 tonn, mot 42 tonn i dag som følge av en unntaksregel (for diesellastebiler er 40 tonn grensa). Nå har Tyskland, EUs normalt sett økonomiske lokomotiv, stukket tjukke kjepper inn i hjulene for...
EU vil ha større og tyngre nullutslipp-lastebiler, men Tyskland sier blankt nei
Lastebilene på bildet er ikke nullutslipp, men brua over elva Mosel i Tyskland, den er faktisk svak. Moselbrücke vest i landet gjennomgikk nylig en styrketest med lastebiler som samlet veide nærmere 1000 tonn. Brua er ei av mange som krever oppgraderinger for å kunne takle økt trafikk av tyngre kjøretøy. Foto: Autobahn GmbH
Vil du ha tilgang til alt?
Prøveabonnement
Ingen bindingstid eller kortopplysninger kreves.
Prøv det nå
Kjøp et abonnement
Utforsk abonnementsløsningene våre og velg den som passer dine behov.
Velg ditt abonnement