23948sdkhjf
Logg inn eller opprett for å lagre artikler
Få tilgang til alt innhold på Tungt
Ingen binding eller kortopplysninger kreves
Gjelder kun personlig abonnement.

Toppsjef innrømmer feil: – Vi burde ikke ha bygget to forskjellige lastebiler

Scania- og Traton-sjefen Christian Levin kaller forskjellen på MAN og Scanias el-lastebil-design for en «svært dårlig beslutning».

Oppdatert 10. oktober:

MAN Truck & Bus Norge AS har reagert på denne artikkelen og mener at den "sammenligner epler og pærer". Produktsjef Johnny Martinsen peker på følgende:

  • Det oppgitte tallet for batterikapasitet for Scania (624 kWh) er installert kapasitet, også kalt bruttobatteri kapasitet.
  • Det oppgitte tallet for MANs batterikapasitet (480 kWh) er utnyttbar batterikapasitet, også kalt netto batterikapasitet. Denne nettokapasiteten oppnås ved bruk av seks batteripakker.
  • Når Scania nå går over til batterier fra CATL, som er samme batterileverandør som MAN har hatt hele tida, får de to merkene identisk batterikapasitet.
  • Produktsjef Martinsen påpeker dessuten at MAN kan leveres med en batterikasse nummer sju i chassisbilversjoner. MANs el-lastebil får da 623 kWh installert batterikapasitet (560 kWh netto), det samme som Scanias versjon med maksimal batterikapasitet.
BREAKING
{{ article.headline }}
0.046|