23948sdkhjf
Logg inn eller opprett for å lagre artikler
Få tilgang til alt innhold på Tungt
Ingen binding eller kortopplysninger kreves
Gjelder kun personlig abonnement.

Tredobler antallet hentepunkter

Etter to års samarbeid tar DHL Express og Reitan Convenience, med kjedene Narvesen og 7-Eleven sikte på å nesten tredoble antallet butikker med utlevering av ekspresspakker.

Nettbasert handel forsetter å øke i raskt tempo og vi nordmenn er de som handler mest på nett i Europa. DHL Express ser derfor at markedet har behov for å kunne hente sine internasjonale ekspressendinger på enda flere steder rundt om i Norge.

Det er bakgrunnen for at partnerne DHL Express og Narvesen og 7-Eleven Norge har lagt planer for å øke antallet ServicePoints til ca. 300.

Dette inngår i DHLs store globale nettverk av mer enn 40.000 Service Points.

– Vi jobber kontinuerlig med å oppfylle våre kunders ønsker om å få levert sine ekspresspakker der det best passer dem, og denne økningen i antallet utleveringspunkter tilfredsstiller både det mottakere og leverandører etterspør, sier Terje Aarbog, adm. direktør i DHL Express Norway.

– I en hektisk hverdag er fleksibilitet for kundene viktig. Ved å få levert en pakke på nærmeste Narvesen eller 7-Eleven butikk, så kan travle nordmenn raskt og enkelt hente det de kjøpte på nettet når det skulle passe. Vi er glade for å kunne fortsette å tilby kundene en enkel løsning i samarbeid med DHL Express, sier Nils Due-Gundersen, Kategorisjef i Reitan Convenience.

Utvidelsen av nettverket for DHL Service Points er allerede i gang og planen er at målet om ca. 300 utleveringssteder skal nås i februar 2017.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.048