23948sdkhjf

Cramo endrer strategi:: Skal vokse på delingsøkonomi

Cramo ønsker å lede an i utviklingen av utleiebransjen og satser på digitalisering og delingsøkonomi.

Cramo lanserer strategien �?Shape&Share�?. I den kommende fireårsperioden skal veksten blant annet skje igjennom nye forretningsmodeller, delte ressurser og en bedriftskultur med fokus på innovasjon.

Den nye strategien tar utgangspunkt i tre megatrender: Urbanisering, bærekraft og digitalisering.

Strategien uttrykker at Cramo skal være med på å utvikle og forme (shape) fremtidens utleiebransje, heter det i en pressemelding.

- Digitaliseringen skal sette oss i enda bedre stand til å oppfylle kundens behov gjennom innovasjon. Vi legger stor vekt på å skape gode kundeopplevelser, og ønsker å komme med enda flere fleksible leieløsninger for leie av utstyr og flyttbare lokaler, sier konstituert administrerende direktør i Cramo i Norge, Bjørn Melheim.

Cramos nye hjemmeside skal være et eksempel på dette og skal legge til rette for nye digitale tjenester og bruk av sosiale medier.

Tingenes internett (IoT) påvirker også bransjen og Cramo utnytter IoT i vedlikehold, håndtering og administrasjon av våre maskiner.

Utleie og bærekraftig utvikling

Forbrukerne utnytter i dag delingsøkonomien for å spare tid, penger og miljø ved å dele sine ressurser og eiendeler. Gjennom sin nye strategi ønsker også Cramo å utnytte de økonomiske og miljømessige fordelene som delingsøkonomien (share) gir i bedriftsmarkedet.

I samsvar med den nye strategien tar Cramo også sikte på å dele og utvikle den interne kompetansen ytterligere som igjen skal komme kundene til gode gjennom bedre løsninger og leveranser.

Kommenter artikkelen
Anbefalte artikler

Nyhetsbrev

Send til en kollega

0.125