23948sdkhjf

intermat 2018:: Oppgradert Doosan DA30 ADT

Bedre hytte, bedre førersete og fullhydraulisk framaksel

Doosan Construction Equipment presenterte en ny versjon av den rammestyrte dumperen DA30 i 30-tonns klassen under Intermat i Paris.

I tillegg til nytt farge-oppsett som skal matche andre store Doosan-maskiner bedre, er det særlig føreren som har stått i fokus denne gangen.

Fullhydraulisk framaksel

En fullhydraulisk framaksel, eller "hydro-gas self levelling system", skal gi bedre ytelse og støtdemping for høyere førerkomfort, særlig når maskinen kjøres uten last.

I tillegg skal føreren nyte godt av et Grammer Actimo XXL-førersete som standard.

Førerhytta har fått bedre ergonomi, med ny layout på dashbordet og materialvalg som skal være lettere å rengjøre, i tillegg har de fått på plass et nytt display.

Ny spak for enklere kontroll av retarder er på plass og et nytt mer presist bremsesystem med økt følsomhet og ytelse.

Enklere olje

Ifølge Doosan skal DA30 klare seg på lavere driftskostnader takket være færre servicepunkter og færre forskjellige oljetyper i drivlinja i tillegg til økte intervaller for oljeskift.

Motoriseringen sørges for av en Scania DC9 steg 4-motor med SCR og EGR, den yter 370 hestekrefter.

Abonner på AnleggsMagasinet

Kommenter artikkelen
Tips redaksjonen
Bedriftenes egne nyheter
Se alle medlemsnyheter
Mest lest
STILLINGSARENA
Gå til stillingsoversikten
Nyeste artikler
Se nyeste artikler
Anbefalte artikler
Utvalgte nyheter fra forsiden
Maylin fra Grimstad: - Jeg har alltid hatt en drøm om å kjøre lastebil
Volvo-selger Jan Erik Roset: Du kjente det i tanngarden når den tok i...
SE VIDEO: Her smeller det nesten front mot front for sjåfør Lillestøl
Nye Veier forklarer: - Flere årsaker til raset over E6 i Malvik
Lastebiluhell: E16 er mellom Skui og Sollihøgda er sperret
Tunge bro-løft! 120 tonn stål og 400 tonn betong på Bryn fra natt til mandag
Andre Nordiske Medier
Metal Supply NO
PlastForum NO
Maskinregisteret

Send til en kollega

0.125