23948sdkhjf
Logg inn eller opprett for å lagre artikler
Få tilgang til alt innhold på Tungt
Ingen binding eller kortopplysninger kreves
Gjelder kun personlig abonnement.

Dekker Norden

For Continentals folk er det primært Norden som utgjør markedet for deres avanserte vinterdekkserie for tunge kjøretøy.

Continentals siste teknologi skal sørge for at vinterdekket slites ned slik at det til slutt kan brukes opp som et sommerdekk.

Det betyr at et og samme dekk bruker tre forskjellige mønstertyper og seipetyper. For Continentals folk er det primært Norden som utgjør markedet for deres avanserte vinterdekkserie for tunge kjøretøy.

De tilbyr tre typer dekk for vinterbruk gjennom deres Scandinavia-serie. HSW2 er laget for styrende aksler, HDW2 er for drivaksel og HTW2 er laget spesielt for tralle og trailer. Mest krevende er det å produsere drivdekk til dagens lastebiler som får stadig større motorkraft og langt større bremsekraft gjennom nye sterke retardere. Alle disse kreftene skal plantes ned til veibanen, dette stiller åpenbart høye krav til dekket.

Tilbakemeldingene fra brukerne skal være gode i følge Kjetil Folkestad, produktsjef for lastbildekk hos Continental.

Skandinavia
BREAKING
{{ article.headline }}
0.047