23948sdkhjf

Meråker Betong as: - En prisvinner med komfort

Sjåføren fikk bestemme da Meråker Betong bestilte ny bil

- Vi trengte en treakslet bil som kunne laste opp til seks kubikk. Kombinasjonen pris, komfort og nyttelast avgjorde at det ble en Renault C430 denne gangen, sier daglig leder Karl-Kristian Høiseth i Meråker Betong. Dessuten syns trønderen at Renault ser bra ut. Betongleverandøren drifter til sammen fem betongbiler, og denne siste skal gå for Unicon Norge i Trondheim.

Sjåfør Rune Fredriksen har fått bestemme mye under oppbyggingen. At det ble Renault og ikke Volvo FM, som var det andre alternativet, hevder han handlet om komfort.

- Jeg syns komforten i hytta er bedre på Renault. Utvendig ser den også mer spennende ut, sier han til tungt.no. Bilen er levert med løfteboggi med sving, så det er en smidig sak som nå tas i bruk. Trommelen, en Imer Light weight som laster 7 kubikk, kan han fjernstyre inne fra førerhuset. I tillegg er luken hydraulisk.

Påbygget er levert av ABM i Trondheim og ifølge Renault sin salgsrepresentant, Joel Solem, har kunden med dette fått det lette bygget de hadde ønske om. - Som bonus fikk de også masse komfort og plass, med lave innkjøp- og driftskostnader. Egenvekt med sjåfør, kjetting og halv tank diesel havnet på 11800 kg, sier Solem.

I tillegg til betongbilen, har han solgt både tippbil og krokbil av samme merke til den fornøyde kunden i Meråker.

Abonner på TransportMagasinet

Kommenter artikkelen
Anbefalte artikler

Nyhetsbrev

Send til en kollega

0.078