23948sdkhjf

Gebyr fra utekontroll? Fortsatt frivillig

DEBATT OG INNLEGG: Nye krav til vinterdekk i 2021, men er det blitt bedre? Svaret må diverre bli nei, skriver Dag Rykkje. En svært erfaren transportmann i tillegg til sine 20 år som utekontrollør i Statens vegvesen.

DAG RYKKJE OM GEBYRER:

Auka gebyrsats skulle være ein trussel får å få det bedre. Man kva hjelper det når det er valgfritt om ein vil betale eller ikkje?

Knut Arild Hareide skreiv i 2020 at Statens vegvesen (SVV) krev inn gebyr og at sjåfør får med Gebyret frå VaDIS (Vehicle and Driver Inspection System). Dette er ikkje rett. De får eit papir med sum gebyr, ingen betalingsinformasjon ( kontonummer, adresse).

Eg har i dag snakka med personell i SVV Utekontroll. Får då bekrefta at utenlandske sjåfører som frivillig vil betale for seg kan gjere det via SVV sin betalingsterminal (frivillig ordning). Dei som ikkje betaler på staden skal fortsatt vente på regning fra Statens Innkrevingssentral. Hvis den tilfeldigvis kjem fram til rette vedkommende er det frivillig betaling, blir ikkje purra eller krevd inn.

Etter at Norge innførte Autopass Ferge er det også omtrent blitt frivillig ordning. Har ikkje køyretøy avtale om ferge skal det sendes faktura i ettertid.

Bompengebrikker veit vi ikkje fungerer, krav blir ikkje betalt og brikker er defekt.

Norske biler betaler vektårsavgift for å køyre i Norge. Utenlandske køyrer gratis. Dette kunne enkelt våre ordna på same måte som i Danmark. Kjøpe oblat på grensa for antall dager bilen skal våre i landet. Då ville vi i tillegg fått kontroll med kabotasjen, i forhold til når oblatene blei kjøpt (antall dager i Norge).

Sjåførene frå Øst Europa og Ukraina veit vi jobber for slavelønn (500- 800 EUR pr måned).

Utfra dette blir det eit paradoks at ei av hovedoppgavene til SVV Utekontroll er å sikre at det er like konkurransevilkår i transportnæringa. Her bør myndighetene stramme kraftig inn hvis norske transportører skal overleve under heilt andre vilkår.

Under vises lovlige vinterdekk med rett merking. Men totalt ubrukelig på norske vinterveger. Når det gjeld trafikksikkerhet, så finst det knapt en Norsk bileier eller sjåfør som ville køyrd vogntog i Norge på vinteren med dette.

Sjåførene frå Øst Europa, Ukraina får ikkje velge. Kjøyr eller pakk sekken og reis heim.

Typisk drivhjul frå Øst Europa.

Her er typisk styrehjul, heilt ubrukelig men lovlig.

Her er typisk M +S dekk godkjent for tilhenger, semitralle. Heilt ubrukelig, men lovlig. 

Kilde: Dag Rykkje

Artikkelen er en del av vårt tema om Debatt innlegg kronikker.

Kommenter artikkelen
Tips redaksjonen
Anbefalte artikler

Send til en kollega

0.093