23948sdkhjf

Volvo-kjøper: - Vi måtte ha en praktisk og lettkjørt bil

Kyllo Maskin fikk nettopp en ny topp utstyrt Volvo FH 540 Tridem krokløft.

NYE BILER:
Kyllo Maskin på Selbu er en entreprenørbedrift som blant annet jobber med graving, massetransport og brøyting. En ny femårskontrakt gjorde at de gikk til innkjøp av en ny Volvo 540.

- Vi fikk i fjor sommer signert en avtale med Svevia på brøyting og fastsandkjøring. Den bilen vi hadde begynte å bli litt gammel, og det var i tillegg nødvendig å ha to biler hvis det for eksempel skulle komme mye snø, sier Trond Ole Kyllo.

Da tungt.no snakker med Trond Ole har de kun hatt bilen i et døgn.

- Jeg har så langt bare transportert gravemaskiner med den, men jeg må si at den er utrolig lettkjørt.

Bilen er en 2021-modell Volvo FH 540 Tridem krokløft, med luftfjærer, sving og løft på bakerste aksling, og trykkavlasting på aksling to. For å nevne noe.

- Det er en utrolig smidig og lettkjørt bil, og mye fremkommelighet i en fireaksla bil. Jeg må bare få understreke at lettstyringen på Volvoen er helt fenomenal. Jeg kan sitte og styre med en finger, og det er mange alternativer på tyngden på rattet samt ulike innstillinger i høyde og vinkel, sier Trond Ole.

- Det var ikke helt tilfeldig at det ble Volvo denne gangen. Vi er veldig fornøyde med servicen vi får hos Wist Lass & Buss i Trondheim, og det betyr mye for oss, sier Trond Ole.

- Vi måtte ha en bil som er praktisk å bruke. Blant annet går skjermen bak over alle tre hjulene, slik at det er enkelt å legge på kjettinger. Bilen har også et trådløst panel som kan tas med ut, slik at vi kan se tyngden på akslingene under lasting av for eksempel grus. Dette er en perfekt bil til både anleggskjøring og brøyting, sier Trond Ole.

Noen fakta

  • Volvo FH 540 Tridem krokløft
  • Luftfjæringer
  • Sving på bakerste aksel
  • Mange ulike innstillinger for lyktene
  • Diverse spoilere
  • Rigget for brøyteutstyr

Kyllo Maskin har i dag fire Volvoer og en Scania. Foto: Morten Johnsen, Wist Last & Buss

Opphav og kilder: Tungt.no

Kommenter artikkelen
Anbefalte artikler

Nyhetsbrev

Send til en kollega

0.109