23948sdkhjf
Logg inn eller opprett for å lagre artikler
Få tilgang til alt innhold på Tungt
Ingen binding eller kortopplysninger kreves
Gjelder kun personlig abonnement.

Orkla rigger seg for ytterligere vekst

Orkla har inngått partnerskap med Master Data Management-selskapet Stibo Systems. Målet er å gjøre forretningsområdet Orkla Care bedre rustet til å øke omsetningen i både nye og eksisterende kanaler.

De to største forretningsenhetene Orkla Care er Orkla Home & Personal Care som er Nordens ledende leverandør av vaskemidler og produkter til personlig pleie, og Orkla Health som tilbyr produkter innen kosttilskudd, sportsernæring og vektkontroll.

– Å være tilkoblet verdensomspennende standarder som GS1-standarden vil være en nøkkelfaktor for lykkes med fremtidig vekst. Bakgrunnen for dette er høykvalitetsdata som kan bli delt internt i selskapet og med kundene våre. Stibos MDM-systemløsning vil sette oss i stand til å gjøre akkurat det, sier Hege Holter Brekke, adm. direktør i Orkla Care.

Må rigge seg for raske endringer i forbrukeratferd

For selskapets fremtidige utvikling sier hun at det vil være avgjørende å få nøyaktige og perfekt organisert data.

– Det blir også avgjørende for at vi kan utvikle oss i henhold til kundenes egne omnikanal-utvikling og vekst innen e-handelsplattformer, fortsetter Brekke. Vi leter etter bedre datastyring fordi vi trenger å rigge oss for raske endringer i forbrukeratferd. Vi ønsker å bygge videre på vår sterke markedsposisjon og holde oss foran ved å tilby våre kunder en sømløs omnikanal-opplevelse.

Datatransparens gjennom bedre produktdata

– Å levere datatransparens gjennom bedre produktdata er kjernevirksomheten vår når det gjelder Master Data Management (MDM), sier Christian Oertzen (bildet), president EMEA og APAC i det danske selskapet Stibo Systems.

Han mener det å kunne lansere produkter raskere og få et bredere utvalg av produkter på nettet bare vil være to av resultatene for Orkla Care når man har en profesjonell MDM-løsning på plass.

– Samlet sett vil Orkla kunne drive sin virksomhet mer effektivt. Selskapet vil dra nytte av et fundament som gjør det mulig for dem å akselerere kryss- og oppsalg av produkter gjennom alle salgskanaler de ønsker, sier Christian Oertzen.

Opphav og kilder: Stibo Systems

BREAKING
{{ article.headline }}
0.107