23948sdkhjf

NORDISKE FAGMEDIER KLAR FOR TRANSPORT & LOGISTIKK 2021

Etter over et år med pandemi, hjemmekontor og arrangementer på nett, inviteres det nå endelig til to hele dager fullstappet med foredrag, engasjerende diskusjoner og nettverksbygging på The Qube på Gardermoen. Et stort antall varierte utstillere tar turen for å vise mange spennende nyheter.

Jo Eirik Frøise (bildet under), er prosjektleder for Transport & Logistikk 2021, gleder seg til konferansen, og de mange utstillerne som kommer på besøk.

- Vi er svært glad for at Nordiske Fagmedier stiller opp som en spennende utstiller, forteller han.

- Vi har brukt det siste halvåret på å lage et fullspekket program som bør fenge alle i vår næring. Med nærmere 50 utstillere fra hele landet vil vi få en variert og engasjerende utstilling. Vi vet at mange aktører innen transport og logistikknæringen har savnet en arena å møtes på det siste året. Det er derfor hyggelig at Nordiske Fagmedier har valgt å delta, forteller prosjektleder Frøise.

Se programmet her - klikk for full PDF

Han er krystallklar på at programmet og rammene aldri før har vært bedre. Det har vært en tøff periode for mange, så når næringen endelig kommer sammen igjen under trygge omstendigheter, blir det selvsagt lagt opp til en festmiddag for konferansedeltakerne.

Trender innen B2B og B2C

En av de seksjonene som fanger stor interesse er foredragene som gir et øyeblikksbilde på hvilke trender som skjer ute blant både vareeiere og transportører. Her vil vi høre foredragsholdere som forteller om trender mellom to virksomheter, og bedrift og forbruker.

Elkjøp, Vinmonopolet og Oda (tidligere Kolonial.no) skal snakke om deres endringer i hvordan de har utviklet B2C med tanke på bærekraft, lagerdrift og nettbestillinger.

DHL, PostNord og NorEngros skal beskrive hvordan de har utviklet sin B2B distribusjon.

Ministerbesøk og klima på agendaen

Transport & Logistikk-konferansen på Gardermoen har blitt en viktig konferanse for alle med en interesse for samferdsel i Norge. Her møtes både politikere og lederne av transport- og logistikkbedriftene til felles meningsutveksling. Når vi i år treffes vil vi ha et nytt Storting, ny transportkomite og antageligvis ny politisk ledelse i samferdselsdepartementet.

– Invitasjonene til både departement og partiene er for lengst sendt av gårde. Vi regner med  både samferdselsministeren og komiteen tradisjonen tro følger sine forgjengere og benytter konferansen som sitt første store møte med en næring de skal jobbe sammen med de neste fire årene. I programmet har vi lagt opp til politiske dueller også på de fleste transportområdene, forteller Frøise.

Grønn logistikk i fokus

Grønn logistikk har vært et stort tema i mange år og er på agendaen under årets konferanse også. Endelig kan vi være mer konkrete på hva næringene kan bidra med. Utslippene må kuttes med 50% innen 2030. NHO har sammen med flere andre lansert et prosjekt som kalles Grønn Landtransport. Dette vil få mye fokus under konferansen.

Det vil bli refleksjoner på det siste halvannet året med global pandemi, der det har vært store konsekvenser for godstransport, også på sjøen. Vi har i flere måneder opplevd en mangel på kontainere fra Asia til Europa. Prisen på interkontinental transport har også økt.

Sjeføkonom i NHO, Øystein Dørum, kommer for å snakke om hvordan dette har påvirket handelsbalansen mellom Europa, USA og Asia.

- Vi gleder oss til to innholdsrike dager på Gardermoen den 25. og 26. oktober, og ikke minst ser vi frem til å treffe både ansatte og kunder av Nordiske Fagmedier på utstillingen. Har man ikke meldt seg på enda er tiden inne nå, avslutter Frøise.

Opphav og kilder: Transport & Logistikk 2021

Anbefalte artikler

Nyhetsbrev

Send til en kollega

0.062