23948sdkhjf
Logg inn eller opprett for å lagre artikler
Få tilgang til alt innhold på Tungt
Ingen binding eller kortopplysninger kreves
Gjelder kun personlig abonnement.

Del 1 om 24 meter og 60 tonn: Hvem sitter på nøkkelen?

Ikke alle har fått nyte godt av fordelene etter at modulvogntog ble tillatt på norske veier. De fleste venter fortsatt på at Norge åpner for 24 meter på tømmerveinettet.

TM PÅ TUNGT:  Artikkelen ble første gang publisert i TransportMagasinet #9-2021.

Effekten av modulvogntogenes inntog i norsk transportnæring er mildt sagt varierende. Mens noen kommuner og fylker sier OK, er andre skeptiske og holder igjen.

Norges Lastebileier Forbund (NLF) har i snart to år drevet det man kan kalle «voksenopplæring» overfor lokalpolitikere, som igjen har åpnet litt og litt av det lokale veinettet. Det går fremover, men altfor sakte. I enkelte fylker, som Vestland og Rogaland, skjer det nesten ingenting. Og da de siste veilistene kom i oktober, var det mange som ble skuffet.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.047|