23948sdkhjf

Del 1 om 24 meter og 60 tonn: Hvem sitter på nøkkelen?

Ikke alle har fått nyte godt av fordelene etter at modulvogntog ble tillatt på norske veier. De fleste venter fortsatt på at Norge åpner for 24 meter på tømmerveinettet.
TM PÅ TUNGT:  Artikkelen ble første gang publisert i TransportMagasinet #9-2021.

Effekten av modulvogntogenes inntog i norsk transportnæring er mildt sagt varierende. Mens noen kommuner og fylker sier OK, er andre skeptiske og holder igjen.

Norges Lastebileier Forbund (NLF) har i snart to år drevet det man kan kalle «voksenopplæring» overfor...
Artikkelen er for abonnenter
NYHET! Du kan betale med Vipps
Oversikt abonnement
Velg mellom abonnementene våre på Tungt og finn den som passer deg og/eller din bedrift
Se abonnementer
Bedriftenes egne nyheter
Se alle medlemsnyheter
Mest lest
STILLINGSARENA
Gå til stillingsoversikten
Nyeste artikler
Se nyeste artikler
Anbefalte artikler
Utvalgte nyheter fra forsiden
Utbytterikt for Veidekke som økte omsetningen i 2022
Nytt navn: Anlegg Nordvest AS blir til Allgrunn AS
Blakkesrud bru i Eidsvoll er utbedret
Kjempestreik innen transport – tog, fly og havner rammes
Betonmast bygger for Horten Industripark for 840 millioner kroner
Ådalen Truck AS: Stiler mot 1000 solgte Hangcha-trucker i år
Andre Nordiske Medier
Metal Supply NO
PlastForum NO
Maskinregisteret

Send til en kollega

0.125