TM PÅ TUNGT: Artikkelen ble første gang publisert i TransportMagasinet #9-2021.
Det var med andre ord aldri intensjonen å dra inn 25,25 i prosessen rundt åpning for økte lengder på tømmerveinettet. EU kjemper selvsagt for 25,25, men det handler om internasjonal trafikk. I Norge trenger vi noe som er bedre egnet.
Går vi sju år tilbake i tid,...
Del 2 om 24 meter: 25,25 var aldri intensjonen
– Skal veiene våre bestå, er 24 meter og 60 tonn løsningen, hevder kilder vi har snakket med i Vegdirektoratet.
Går vi sju år tilbake i tid, finner vi utgangspunktet for denne prosessen. Daværende vegdirektør, Terje Moe Gustavsen, ble på et møte forelagt det enkelte så på som svakheter ved modulvogntognettet som nylig hadde åpnet.
Dette er en artikkel for våre abonnenter - trykk på knappen "se abonnementer" og velg boks til høyre (nederst på mobil) for å aktivere ditt digitale abonnement med tlf-nummeret
Oversikt abonnement
Velg mellom abonnementene våre på Tungt og finn den som passer deg og/eller din bedrift
Se abonnementer