Denne saken kunne du lese i Anleggsmagasinet Nr.5 2022.
På prosjektet Klosterskogen Park kjører maskinfører Roy Svendsen fra 07:00 til 11:00, så hurtiglader han et av de to batteriene og kjører frem til 17:00. Den 17 tonn tunge elektriske hjulgraverenn har en oppgitt arbeidstid på 8 timer, men selvsagt, det kommer jo an på alt fra type jobb til te...
Roys batterielektriske Doosan: Største forskjellen er lading og rekkeviddeangst
Siden februar til mai hadde den erfarne maskinføreren logget 250 timer i en av to Doosan DX165W Electric hos Braathen Landskapsentreprenør.
En av Braathen Landskapsentreprenørs to DoosanDX165W Electric. Her på prosjektet Klosterskogen Park i Oslo. Foto: Fredrik Saugstad
Artikkelen er for abonnenter
NYHET! Du kan betale med Vipps
Oversikt abonnement
Velg mellom abonnementene våre på Tungt og finn den som passer deg og/eller din bedrift
Se abonnementer