23948sdkhjf

Klar for Norge: Ford Bronco

Ford annonserte den 4. juli at SUV-en Ford Bronco kommer til Europa i et begrenset antall og blir tilgjengelig i Norge mot slutten av 2023.

13. juli 2020 ble Fords nye Bronco lansert i USA. Og det ble godt synlig at Ford spilte på følelser og tøft retrodesign. Nå er det klart at den kommer til Europa og Norge:

Prisene starter på rett under 30.000 dollar i USA, hva de ender på i Norge, når den kommer hit, er ikke klart enda.

Den finnes i 2-dørs og 4-dørs versjon og Ford prater om segmentledende 4x4-egenskaper. Versjoner hvor du kan plukke av takpaneler og dører (som på Jeep Wrangler) er også tilgjengelige.


Bronco kommer også med avtagbar frontgrill og støtfanger som gjør det lettere å lage bilen personlig - og ikke minst for bedre offroad-egenskaper. Foto: Ford

GOAT - Go Anywhere Anytime

Den første Broncoen hadde kallenavnet GOAT og det skal merkes på Bronco 2021 også.

Modellen får et eget terrengsystem, med GOAT-modus som skal hjelpe føreren i alle typer terreng.

Syv kjøremodus er tilgjengelige: Normal, Eco, Sport og Slippery. Og for terrengkjøring kan du velge mellom Sand, Baja, Mud/Ruts og Rock Crawl.


Bronco blir tilgjengelig i Norge mot slutten av 2023. Foto: Ford

Tøff utenpå – tøff inni

Førermiljøet i Bronco skal matche det tøffe eksteriøret. Alle fysiske brytere i kupeen er silikonforseglet og er enkle å rengjøre. Det er også praktiske håndtak å holde seg fast i.

Et 8 tommers delvis TFT-instrumentpanel er koblet sammen med en 12 tommers berøringsskjerm i midten av bilen. Her får du siste generasjon av Fords infotainment-system, SYNC4. Det har også fordelen av Ford Power Up - trådløse programvareoppdateringer.

Apple CarPlay og Android Auto 5 er sammen med et B&O Premium Sound Lyd-system med 10 høyttalere som standard, inkludert en subwoofer. Det samme er et 360-graders kamerasystem som gir oversikt rundt hjulene dine og det du ikke kan se fra førersetet.

To 4x4-system

To firehjulstrekksystemer blir tilgjengelig. Det vanlige blir en to-trinns med elektrisk innkobling i fart. Det andre er en to-trinns elektromekanisk overføringskasse hvor du i tillegg får et auto-modus som gjør at du kan velge mellom 2H og 4H når du trenger det. Bronco bruker Dana-aksler foran og bak, begge med elektrinisk låsbar diff som tilvalg.

Fords EcoBoost-motorer

Tilgjengelige motorer blir Fords EcoBoost 2,7-liter V6 med 310 hestekrefter og den 2,3-liters store firesylindrede EcoBoost-motoren på 270 hestekrefter.

Gearkassene du kan velge mellom er Fords nye 7-trinns manuelle og 10-trinns automaten som vi allerede kjenner fra blant annet Ranger.

Kilde: Ford Motor Norge

KLIKK for alle artikler i Varebil pickup elbil.

Kommenter artikkelen
Tips redaksjonen
Bedriftenes egne nyheter
Se alle medlemsnyheter
Mest lest
STILLINGSARENA
Gå til stillingsoversikten
Nyeste artikler
Se nyeste artikler
Anbefalte artikler
Utvalgte nyheter fra forsiden
Verdens første: Biogass-drevet New Holland-traktor til Graver AS
Traktor-premiere: Bobcat-traktoren vist for første gang i Norge
Tretten: Framgang for midlertidig bru
Polaris Norge: Rekkevidde er ikke alt
Tine-sjåfør fortviler: Vegvesenet sperret hengeren - nå beklager de hendelsen
Engcon: Etablerer eget salgsselskap for Norge
Andre Nordiske Medier
Metal Supply NO
Building Supply NO
PlastForum NO

Send til en kollega

0.114