23948sdkhjf

MAN i «støtet» med elbiler, men også «mer av alt»

Det er en stadig mer kompleks lastebilverden vi lever i. MAN har faktisk et av de bedre svarene på problemstillingene: - Mer av alt, er deres fasit.

TUNGT OG TYNGRE: Jadda, selvsagt er det E hos MAN også (men mellom oss, det er bare så lenge til den kommer).

eTruck markedsintroduseres i 2024, som betyr at den neppe er å se på veiene før i 2025.

Her en artig video fra standen i Hannover skutt av fra vår mann Eivind:

Riktignok oppgis den elektriske da med en «daglig» rekkevidde på 600 til  800 kilometer – antagelig da med bakgrunn i megawatt ladekapasitet – som da betyr at den er egnet til alle typer transport, mener toppsjef Alexander Vlaskamp.

Men kanskje nettopp fordi det er en stund til MAN kan levere elektrisk, er de også kjapt frempå med sin forbedrede dieselmotor D26.

De fleste skjønner jo at de nærmeste ti årene er det sannsynligvis overvekt av kunder på dieselbiler, så man kan ikke glemme dem helt, eller?

Intet mindre enn fire prosent diesel skal den spare (samlede forbedringer i både motor og aerodynamikk). I tillegg får man 50 Nm og 10 hester mer i alle utgaver av motoren.

OG: Sjåførfokuset styrkes ytterligere med stil og komfort. For eksempel er MAN Simple Pay en løsning hvor bilen betaler for sin egen diesel. Si hade til plundrete betalingskort.

Men den ser jo bøs ut da – elektriske MAN, sjekk bildekarusellen i toppen.

Opphav og kilder: Tungt i Hannover, MAN pressmelding

Kommenter artikkelen
Anbefalte artikler

Nyhetsbrev

Send til en kollega

0.531