23948sdkhjf

Kalmar Terminal: Kjapp trekkvogn som ikke ble noe av

Døra til førerhuset satt midt i fronten, i bakenden var det en gaffeltruck. Lastebilen Kalmar Terminal fra SJs datterselskap Svelast var et storstilt prosjekt som levde en kort stund for 50 år siden.
NMV PÅ TUNGT:  Artikkelen ble første gang publisert i Norsk Motorveteran #2-2022

De høytflyvende planene krasjlandet dessverre, og de to bygde prototypene forsvant, men...

– I 2000 begynte jeg å fundere på hvor det hadde blitt av de to lastebilene, og begynte å forske litt på saken. Jeg hadde en stor perm med bilder og minner fra den tiden. ...
Dette er en artikkel for våre abonnenter - trykk på knappen "se abonnementer" og velg boks til høyre (nederst på mobil) for å aktivere ditt digitale abonnement med tlf-nummeret
Oversikt abonnement
Velg mellom abonnementene våre på Tungt og finn den som passer deg og/eller din bedrift
Se abonnementer
Bedriftenes egne nyheter
Se alle medlemsnyheter
Mest lest
STILLINGSARENA
Gå til stillingsoversikten
Nyeste artikler
Se nyeste artikler
Anbefalte artikler
Utvalgte nyheter fra forsiden
E6 Roterud – Storhove: Nye Veier, Lillehammer og Gjøvik er blitt enige
Ny tjeneste fra SVV: Reality-bilder fra norske døgnhvileplasser
TM for 20 år siden: Hvor ble snutebilene av?
DB Schenker etablerer nordisk fraktknutepunkt på OSL
Øveraasen med flere vinternyheter
Nestenulykker hver dag på rv. 3: Få bryr seg om nedsatt hastighet
Andre Nordiske Medier
Metal Supply NO
Building Supply NO
PlastForum NO

Send til en kollega

0.078