23948sdkhjf

Nikola legger på kjetting

Det er Allison som står bak dette.

TUNG KJETTINGBRUK: Bildet ser brutalt ut, forklaringen er ikke så dum.

Ifølge dagens pressemeldlngen fra Allison er det Nikola Corporation som har slått seg sammen med Allison Transmission for å utføre testing av sine nye tunge batteridrevne og hydrogendrevne kjøretøy.

Det hele foregår ved Allisons avanserte testsenter som ifølgde dem selv spesialiserer seg på elektrifisering og miljø.

- Vi samarbeider med Nikola, sier David Proctor, General Manager, Allison VE+ET Center, og tilføyer:

- Vårt anlegg støtter eksterne kundetester- og valideringsprogrammer for kjøretøy drevet av alle drivstoff. 

De to selskapene samarbeidet for å teste BEV- og FCEV-ytelse gjennom kontrollerte termiske miljøer og dynamometer-veisimuleringer som er i stand til å simulere mange driftssykluser.

Testene brukte Nikolas hydrogenfyllingsutstyr, som sammen med en konstant strøm av hydrogen levert av anlegget , sørget for uavbrutte testkjøringer.

Evaluering av kjøretøyene inkluderte omfattende overvåkning av batteristyring og HVAC-testing, som brukte solsimulering for å reprodusere ekstreme temperaturer.

Det 60.000 kvadratmeter store VE+ET-senteret skal være det eneste av sitt slag i Midtvesten (over there) som tillater testing året rundt på ett sted. 

Opphav og kilder: Pressemelding fra Allison

Kommenter artikkelen
Tips redaksjonen
Bedriftenes egne nyheter
Se alle medlemsnyheter
Mest lest
STILLINGSARENA
Gå til stillingsoversikten
Nyeste artikler
Se nyeste artikler
Anbefalte artikler
Utvalgte nyheter fra forsiden
Tunge bro-løft! 120 tonn stål og 400 tonn betong på Bryn fra natt til mandag
Ole Gunnar Tuft: Fremtiden er radiostyrt
Milliardjobb: Oppgradering av norsk forskningsstasjon i Antarktis
Penger å hente: «Alt» om Enova-støtte til anleggsbransjen
Eierskifte hos Sørum Transport AS
NCC har bygget to hoppbakker i Trondheim
Andre Nordiske Medier
Metal Supply NO
PlastForum NO
Maskinregisteret

Send til en kollega

0.094