23948sdkhjf

Nybil: Marthinsen & Duvholt med ny Volvo FH540, skal kjøre jernbanemasser

TUNG NYBIL: Sandefjord-entreprenøren Marthinsen & Duvholt AS fikk nylig utlevert et helt nytt tippsett. En Volvo FH 540 8x4 med påbygg og henger.

- Volvo har vi kjørt i Marthinsen & Duvholt i mange år, og er vi godt kjent med. I tillegg hadde sjåfør Magne Seljevold et ønske om å kjøre Volvo, sier maskinsjef Kenneth Lensberg.

Andre som har fått ny bil

Råde Graveservice AS med ny Volvo FH 540 dumper med påbygg fra Zetterbergs Industri AB.

Viking Transport A/S med ny Scania R770 A6X4NB.

De la i tillegg vekt på pris og ettermarkedstjenester ved valg av denne bilen, som skal brukes til transport av masser internt i arbeidet med dobbeltjernbanespor Nykirke-Barkåker.

- Vi byttet nå ut en eldre lastebil i henhold til planlagt investering for 2023. Nybilen ble bestilt høsten 2022, med planlagt levering sent i 2023. Men i mellomtiden dukket det opp en avbestilling hos leverandøren på tilsvarende bil og spekk, og da fikk vi tak i denne, sier Lensberg.

Bilen har en forholdsvis standard spekk, med blant annet Volvo Dynamic Steering (VDS), tandemløft og I-Shift girkasse med krypgir. Hengeren er ny fra Maur.

Tøff konkurranse i markedet

Marthinsen & Duvholt har i dag 11 lastebiler i flåten. Av disse er det ni tippbiler, en feiebil og en servicelastebil.

I tillegg har entreprenøren en maskinpark bestående av 117 enheter. Per i dag er det 255 ansatte hvor ni av disse er tippbilsjåfører.

Entreprenøren har økt omsetningen etter at Skanska Norge AS kom inn på eiersiden i 2011. I dag er de et heleid datterselskap, og omsetningen har gått fra nær 300 millioner i 2011 til 1,4 milliarder i 2022.

Lastebilflåten

  • 5 stk. Volvo FH540 8x4
  • 1 stk. Volvo FH540 6x4
  • 1 stk. Volvo FL250 4x2 (Servicelastebil)
  • 1 stk. Scania R590 8x4
  • 2 stk. Scania R580 8x4
  • 1 Stk Scania P400 4x2 (Feiebil)

- Hvordan møter dere leverandørers prisøkninger – og hvordan kompenserer dere med prisøkninger på egen tjenester?

- Vi må forholde oss til prisveksten  som er i markedet og justere våre rater i henhold til dette, sier Lensberg.

- Hvordan har konkurransebildet for dere utviklet seg de siste par årene?

- Konkurransen har vært og er tøff i vårt marked.

Hvordan var den økonomiske utviklingen til bedriften i 2022?

- Vi har opplevd god vekst de siste årene 2022 inkludert, sier Lensberg.

Største prosjekter nå

  • Vestkorridoren E-101
  • E8 reservevannforsyningen til Oslo
  • E5 reservevannforsyningen til Oslo
  • E-16 Bjørum – Skaret (Sollihøgda) 
  • Ledningsanlegg Svadde-Tinnsjø
  • Nytt dobbeltspor Nykirke-Barkåker
  • Togparkering Tønsberg

Opphav og kilder: Originalartikkel fra Tungt.no

Kommenter artikkelen
Tips redaksjonen
Bedriftenes egne nyheter
Se alle medlemsnyheter
Mest lest
STILLINGSARENA
Gå til stillingsoversikten
Nyeste artikler
Se nyeste artikler
Anbefalte artikler
Utvalgte nyheter fra forsiden
PostNord har åpnet ny terminal ved Drammen
Ketil Nygård: Tiden i LNS minner ikke så rent lite om et Askeladden-eventyr
SiO får 206 millioner kroner i tilskudd til 524 nye studentboliger i Oslo
Slik blir lastebil-framtida - ifølge MAN
Alf Brekken & Sønner vs Veidekke: «David» vant kampen
TransportMagasinet på jobb med Cora Siren Valde: - Et godt forbilde
Andre Nordiske Medier
Metal Supply NO
PlastForum NO
Maskinregisteret

Send til en kollega

0.078