Best kundeservice – igjen

For åttende året på rad stakk DHL Express av med Kundeserviceprisen «Best i test» i kategorien «Transport og logistikk».

Med god avstand mottok (fra venstre) Margrethe Bårdsen, Nina Bjørlo, Camilla Simonsen og Junaid Riaz fra DHL Express' kundeservice utmerkelsen «Best i test». Selve premieutdelingen vil foregå under Call Center Dagene som er blitt utsatt til 29. og 30. oktober.
Med god avstand mottok (fra venstre) Margrethe Bårdsen, Nina Bjørlo, Camilla Simonsen og Junaid Riaz fra DHL Express' kundeservice utmerkelsen «Best i test». Selve premieutdelingen vil foregå under Call Center Dagene som er blitt utsatt til 29. og 30. oktober. Foto: DHL Express
Sist oppdatert

Helt siden 2007 har SeeYou i samarbeid med Confex arrangert Kundeserviceprisen der man tester de største kundesentrene i Norge. I år ble det konkurrert i hele 23 klasser, og antallet deltakende kundesentre var nærmere 200. Målingen har fokus på:

  • Mottak og velkomst
  • Kundebehandleren – løsning
  • Avslutning og totalinntrykk

God kontakt og oppfølging fra hjemmekontor

For åttende året på rad gikk DHL Express av med seieren i kategorien «Transport & Logistikk».

– Det er med stor ydmykhet, og ikke så lite stolthet, at vi har klart å vinne prisen for åttende gang på rad. Vi jobber hele tiden for å utvikle oss, og ikke tro at forrige års resultater er gode nok i år, sier Nina Bjørlo, Head of Customer Service i DHL Express Norge.

– Tett oppfølging av alle våre fantastiske ansatte, gjennomgang av kvalitet hos hver enkelt, god opplæring – og ikke minst et fantastisk miljø, gjør at vi klarer å holde fokus år etter år. Selv om vi nå ikke sitter samlet grunnet hjemmekontor, klarer vi allikevel å holde god kontakt og oppfølging daglig. Det viser styrken i miljøet og i våre ansatte. Stor takk til våre ansatte som nå jobber i en av de bransjene som er uhyre viktig for alle i disse tider, sier Bjørlo.

2020-rangering «Transport og logistikk» (2019 i parentes)

1. DHL Express, 84 poeng (1)

2. FedEx, 78,9 poeng (7)

3. Helthjem.no, 78,3 poeng (ny)

4. Posten, 75,1 poeng (ny)

5. Jetpak, 73,9 poeng (5)

6. PostNord, 70,9 poeng (8)

7. Bring, 64,0 poeng (4)

Hverken TNT, UPS eller Schenker (henholdsvis nr. 2, 3 og 6 på fjorårets kåring) var med i år.

Gjennomsnittet i kategorien på 75,0 poeng er en betydelig økning i fra i fjor da det var på 65,7 og DHL vant med 74,7 poeng.

Totalvinneren i 2020 ble ice mobil med 92,1 poeng i klassen «Mobil» som dermed ble kåret til Årets kundesenter – «Best i test».

Denne saken ble første gang publisert 11/05 2020, og sist oppdatert 12/05 2020