Frir til flyplasser og havner

RSA inn i markedet for terminaltraktorer med batterielektriske BYD Q1M.

BYDs terminaltraktorer kan kjøres i 10 timer på en lading ifølge produsenten selv.
BYDs terminaltraktorer kan kjøres i 10 timer på en lading ifølge produsenten selv. Foto: BYD
Sist oppdatert

Med batterikapasitet på 217 kWt og brukstid på 10 timer skal RSA, med BYD Q1M, også fri til operatører av flyplasser og havner.

Maskinen veier 10,5 tonn og har GCWR (gross combination weight rating) på 48,5 tonn.

To timers lading

I YT-segmentet kan funksjon gå foran design, men ergonomien er viktig.
I YT-segmentet kan funksjon gå foran design, men ergonomien er viktig. Foto: BYD
Interiøret skal ha en ergonomisk utforming ifølge BYD.
Interiøret skal ha en ergonomisk utforming ifølge BYD. Foto: BYD

Ifølge BYD kan ladingen gå unna på to timer med 120 kilowatts hurtiglader.

Batterielektrisk YT (yard tractor) er dyrere i innkjøp, men produsenten mener en elektrisk terminaltraktor vil lønne seg før det har gått fire år.