Kolonial og Lindakrem ble årets nettbutikker

Gode kjøpsopplevelser var avgjørende da Kolonial.no og Lindakrem.no sikret seg tittelen i hver sin klasse i Brings kåring av Årets nettbutikk.

Mats Kristiansen (t.v.) og Herman Schistad (foran) tok imot prisen for Kolonial.no. Til høyre for Mats står Karoline Sturesson Nordbø, Timm Wold, Linda Johansen, May Britt Løvstad og Lisbeth Nilsen fra Lindakrem.no. Foto: Håvard Jørstad
Mats Kristiansen (t.v.) og Herman Schistad (foran) tok imot prisen for Kolonial.no. Til høyre for Mats står Karoline Sturesson Nordbø, Timm Wold, Linda Johansen, May Britt Løvstad og Lisbeth Nilsen fra Lindakrem.no. Foto: Håvard Jørstad
Publisert Oppdatert

Helt siden 2007 har en uavhengig jury kåret de beste nettbutikkene i regi av Bring. I år ble det delt ut to priser, for Årets Nettbutikk med omsetning på henholdsvis over og under 50 millioner kroner. Kolonial.no var best i klassen for store nettbutikker og Lindakrem.no i klassen for mindre nettbutikker.

– De to som vant skilte seg spesielt ut i kjøpsopplevelsen. Mange nettbutikker har mye å lære her. Flere hundre nettbutikker er blitt vurdert. Det har vært hard kamp og mange diskusjoner blant juryen, sier juryleder Kristin Dahl Hoffmann.

På pallen for store nettbutikker kom Milrab og Apotek 1 og for mindre nettbutikker var Dyrekassen tett på Lindakrem.no.

Gjør kjøpsopplevelsen enklere

Kolonial.no vil endre folks vaner og jobber kontinuerlig med å gjøre kjøpsopplevelsen enklere, bedre og tilpasset hver enkelt kunde. Alt de gjennomfører skal være relevant for kundene, og her syntes juryen at de er i særklasse, heter det i deres begrunnelse.

Personlige og med full kontroll

Lindakrem.no imponerte juryen med en meget god kjøpsopplevelse og god kontroll på hvilken miks som fungerer best sammen når de kommuniserer med kundene sine. De viser at de tar kundene på alvor og har lønnsom vekst, heter det i jurybegrunnelsen.

Abonner på din egen utgave av Logistikk & Ledelse