Tonje Eidholm til Driw

Tonje Eidholm begynner som strategisk kunderådgiver i Driw AS.

Tonje Eidholm er utdannet siviløkonom og har over 22 års erfaring med logistikk i detaljhandelen, blant annet fra transportselskapet PostNord.
Tonje Eidholm er utdannet siviløkonom og har over 22 års erfaring med logistikk i detaljhandelen, blant annet fra transportselskapet PostNord.
Publisert Oppdatert

Tonje har de siste årene drevet sitt eget konsulentselskap hvor hun har bistått selskaper med å skape forretningseffekt gjennom å optimalisere logistiske løsninger, vært interimleder som Supply Chain Manager og avdelingsleder for innkjøp og kundeservice. Hun er utdannet siviløkonom og har over 22 års erfaring med logistikk i detaljhandelen, blant annet fra transportselskapet PostNord.

Driw AS er et sterkt voksende norsk teknologiselskap spisset mot retail med rundt 80 ansatte. Selskapet har hovedkontor i Ålesund og åpnet tidligere i år et kontor i Oslo. Visjonen er å støtte retail gjennom det digitale skiftet og har utviklet den teknologiske plattformen TRACE som ifølge selskapet gjør det mulig for varehandelsaktører å effektivt levere på fremtidens «fygitale» handleopplevelse (blend mellom fysiske og digitale kanaler).

– Jeg har fulgt Driw fra sidelinjen over noen år, og har latt meg begeistre av dette norske teknologiselskapet. Måten selskapet har bygd hele logistikksystemet rundt varen og varereisen istedenfor den administrative ordren, er direkte revolusjonerende. Det gir varehandelen den nødvendige fleksibiliteten til å levere på omnikanal og eksperimentere med forretnings- og leveransemodellerer, samtidig som de har full kontroll på kostnadene, sier Eidholm.

Store utfordringer

Varehandelen har aldri stått ovenfor større utfordringer enn nå. Konkurransen er skyhøy, kundeforventningene stadig økende, og marginbildet utfordres kontinuerlig. Og i sivet lurer nettfødte aktører som Amazon med stor markedsmakt. Hele logistikkfaget er i endring. Logistikken er i dag en premissleverandør for hvorvidt varehandelen kan levere effektivt på sømløse handleopplevelse på tvers av butikker og netthandel, og fundamentet for retailernes muligheter til å skape unike kundeopplevelser. Det er kort sagt enten en konkurransefremmer eller -hemmer.

– Jeg ser virkelig frem til å støtte varehandelsaktører gjennom det digitale skiftet. At forutsetningen er en moderne digital plattform som effektivt og selvoptimaliserende håndterer varereisen fra ende til ende, er jeg ikke tvil om», avslutter Eidholm.

Abonner på din egen utgave av Logistikk & Ledelse