Gladsak: Fikk gratis strøkasser

Da salgssjefen i Autoline leste om Helene Skare Tangen sine problemer med strøkasser, tok hun umiddelbart affære.

Sjåfør, Helene Skare Tangen, og bileier, Magne Wangen, stråler om kapp med vårsolen i Østerdalen. Nå har lastebilen fått splitter nye strøkasser for Autoline AS sin regning. .
Sjåfør, Helene Skare Tangen, og bileier, Magne Wangen, stråler om kapp med vårsolen i Østerdalen. Nå har lastebilen fått splitter nye strøkasser for Autoline AS sin regning. . Foto: Privat
Sist oppdatert

- Jeg trodde først det var tull, sier 26 år gamle Helene Skare Tangen, når hun forteller Tungt.no om telefonen fra Autoline.

Det viste det seg å ikke være. Den ferske salgssjefen, Heida A. Ophus, i firmaet som produserer strøkasser, hadde lest om Helene i årets første utgave av TransportMagasinet. Der kom det frem at strøkassene på lastebilen til Wangen Transport AS, var langt fra problemfrie. Sanden frøs nemlig til is, etter at fuktighet kom inn i kassene i forbindelse med vasking av bilen.

TransportMagasinet skrev i vinter om både Helene og Heidi, da i to helt forskjellige saker.
TransportMagasinet skrev i vinter om både Helene og Heidi, da i to helt forskjellige saker. Foto: Faksimiler TransportMagasinet

Ønsker å gi sjåfører gode opplevelser

Etter å ha snakket med både sjåfør og bileier, sendte Autoline AS to nye strøkasser til Jonstad Auto AS i Alvdal. Der ble de montert, for Autoline sin regning. Både sjåfør og bileier er nå strålende fornøyde, selv om det neppe blir nødvendig å strø denne våren.

- Jeg fant litt snø og is til å teste dem på, og de fungerer kjempefint, sier Helene, da Tungt.no tar kontakt for å høre om hun er fornøyd.

Heidi A. Ophus forteller til Tungt.no at det er viktig for Autoline AS at sjåfører har gode opplevelser når de får bruk for strøkassene.

- Sjåføren må ha et produkt som virker når det trengs, sier hun.

VIL DU HA TRANSPORTMAGASINET RETT I POSTKASSEN?

SEND "TAB4" TIL 2205, OG FÅ 10 UTGAVER FOR KUN KR 545,-

TILBUDET VARER UT APRIL 2020.