23948sdkhjf

Glacio Transport på storhandel hos Volmax

Mange har sett de hvite lastebilene med KS Termotransport, men få har hørt om Glacio Transport AS. Navnebyttet kom da KS Termotransport i fjor ble en del av Glacio-gruppen. Nå er Sarpsborg-gjengen på handletur.

BILKJØP: Glacio Transport AS i Sarpsborg har kjøpt 14 nye Volvo lastebiler av Volmax i Østfold.

Bildet viser da det nylig ble det overlevert de fem første av totalt ni FH 460 trekkvogner som skal levers i år.

- Omprofilering av våre biler og øvrig materiell vil skje etter hvert som dette blir fornyet. I vår bransje er det viktig å være kostnadsbevisst, presiserer daglig leder Stig Myrholm i pressemeldingen fra Volmax.

Med 460-hestere har Myrholm også valgt å gå litt ned på motoreffekt og utstyr, for å holde kostnadene nede.

- Vi kjører en hel del lette lass og vi opererer stort sett på det flate Østlandet. Vi tror det blir en bra økonomi i dette, men jeg er innstilt på at vi kanskje må gå opp i effekt igjen om det viser seg at de bilene som går med tyngre lass går for dårlig.

Foruten de ni FH 6x2 trekkvognene som leveres i år, skal tre til komme på nyåret. I tillegg har Glacio på gang to stk skapbiler, Volvo FM med 330 hk motor og med skappåbygg fra Ulefoss.

Bilene er solgt av Runar Nilsen og Nils Olav Næss ved Volmax sitt anlegg i Råde i Østfold. Alle bilene er kjøpt med gjenkjøpavtale og med Gull-serviceavtale i 5 år.

Myrholm opplyser at bilene er bemannet med to sjåfører og produserer rundt 90.000 km pr år.

- Vi er selvsagt spent på forbruket de nye bilene vil få. Vi fikk levert tre nye lastebiler fra en annen leverandør tildliger i år, med 450 hk motor, og ser med spenning frem til å se drivstoffet på Volvo’ene sammenlignet med disse, sier Myrholm.

Fakta

Transportvirksomheten Glacio er tuftet på matvarer ut fra Nortura, en kunde siden 80-tallet. Selskapet har i dag flere av de største aktørene innen matindustrien som sine kunder, med transport av partilast, hengende slakt og distribusjon til storkjøkken og industrikunder. Selskapet har en stabil sjåførstand, der fem av de ansatte har vært med i mellom 20 og 25 år, en sjåfør sogar har vært med i 30 år.

Kommenter artikkelen
Anbefalte artikler

Nyhetsbrev

Send til en kollega

0.063