Transportmessa 2019 er innstilt

- 9 av 10 av de påmeldte utstillerne til Gardermoen 2019, mente det var smartest å innstille, i lys av den påfølgende NLF-messa slått sammen med transportkonferansen på Lillestrøm. Det opplyser messegeneral Bjørn Magnussen.

For oss har det alltid vært utstillerne i fokus. Vi spurte hva de synes, og det svaret respekterer vi
For oss har det alltid vært utstillerne i fokus. Vi spurte hva de synes, og det svaret respekterer vi Foto: Haakon Førde
Publisert Oppdatert

Bjørn Magnussen, som også er annonsesjef i TransportMagasinet, har vært primus motor for og eier av Transportmessa siden den første så dagens lys på Biri i 2003.

Messen er mest kjent for sin lokasjon på dragstripen på Gardermoen.

I 2015 flyttet messen til Hellerudsletta, men bransjen ønsket seg så tilbake til trafikk-knutepunktet Gardermoen. Arrangementets ene lange utstillergate med lik eksponering for alle utstillere er også en viktig årsak.

2019-versjonen på Gardermoen har altså vært kjent og under planlegging siden 2015-utgaven. Dermed ble det en nesestyver for arrangøren da det i høst ble kjent at NLF med partnere satser på kombinert messe og konferanse på Norges Varemesse i september 2019 - kun 25 dager etter planlagte Gardermoen messa.

Magnussen var lenge innstilt på å kjøre sin 2019-versjon som planlagt (se link under).

- Men to messer så tett på hverandre i lille Norge ville helt åpenbart gitt færre utstillere enn ellers, for begge. Vi i Gardermoen-messa lar utstillerne selv sette agenda for messa. Og selv om alle synes det er trist, mener 9 av 10 at det er bedre da å innstille når både lastebilimportørene og de største påbyggerne har valgt Lillestrøm for 2019.