Kobelco komplemeterer produktrangen:

Tre nye minigravere fra Kobelco

Kobelco utfyller produktporteføljen i Europa med tre nye minigravere.

Nye SK35SR har standardskuffe på 0,11 kubikkmeter og en maskinvekt på 3720 kilo.

Nye SK35SR har standardskuffe på 0,11 kubikkmeter og en maskinvekt på 3720 kilo.

Opprettet
Nye SK30SR har standardskuffe på 0,09 kubikkmeter og en maskinvekt på 3340 kilo.

Nye SK30SR har standardskuffe på 0,09 kubikkmeter og en maskinvekt på 3340 kilo.

Kobelco Construction Machinery Europe B.V. (KCME) kunngjorde i slutten av april ankomsten av tre nye minigravere laget i Japan. SK27SR, SK30SR og SK35SR utvider og utfyller den eksisterende maskinporteføljen til Kobelco.

Urbane

Den nye trioen har fått nytt design på skjæret for å redusere mengden som renner over når man skyver masser. De har svingbar bom og ikke noe overheng bak, noe som gjør de svært kompakte og godt egnet for urbane oppdrag, i følge pressemeldingen.

Med trippel oljepumpeteknologi (IFPS - Integrated Flow Pump System), skal maskinene levere kontinuerlig og nøyaktige bevegelser under graving, transport og lasting. Sspakene er plassert mer ergonomisk i førerhyttene som for øvrig har fått en oppgradering for å gi mer innvendig plass i tillegg til et bredere frontvindu.

Yanmar-motorer

Motorene, fra Yanmar, skal kombinere kraft og lave utslipp i tillegg til lave driftskostnader, i følge Kobelco. Enklere rutinevedlikehold, lengre serviceintervaller og et europeisk delelager skal sørge for en bedre opplevelse for brukerne.

- Kobelco er stolte av sin 80-års arv og den moderne teknologien i våre nye produkter, en range som har vokst merkbart de siste månedene og som understreker vår forpliktelse til det europeiske markedet etter en vellykket reintroduksjon, forklarer Peter Stuijt, markedsdirektør i KCME.

Kommer sterkt tilbake

For etter at samarbeidet mellom CNH, med Fiat Industrial som hovedeier, og Kobelco ble avsluttet i starten av 2013, er Kobelco igjen på plass i Europa. Under sitt europeiske fravær har de klart å styrke sin posisjon i Sørøst-Asia, Australia, Kina og i hjemlandet Japan. De har i dag fabrikker i Japan, Thailand og India. Markedsdirektøren i europa tror de tre nye minimaskinene vil være med på å gi forhandlernettverket en mer komplett range innen masseforflytningsmaskiner. De første eksemplarene av SK27SR, SK30SR og SK35SR vil komme til Europa i mai.

Minstemann i det nye trekløveret heter SK27SR, men alle er motorisert med Yanmar.

Minstemann i det nye trekløveret heter SK27SR, men alle er motorisert med Yanmar.