Hokksund: Siste E134-støp

Med støpingen av en kulvertforlengelse til Loeselva er siste støp på E134 Mjøndalen-Langebru utført.

Betongtunnelen for Loeselva under E134 forlenges med 15 meter.
Betongtunnelen for Loeselva under E134 forlenges med 15 meter. Foto: Kjell Wold
Publisert

Betongtunnelen som fører Loeselva under E134 ved flyplassen i Hokksund er med torsdagens støp forlenget med snaue 15 meter.

Framdriften på E134 i Eiker er så god at vegen er ferdig til åpning etter planen i juli, fem måneder tidligere enn opprinnelig plan, forteller vegvesenet i en pressemelding.

Loeselva krysser under E134 to ganger mellom Hokksund og Steinberg.
Loeselva krysser under E134 to ganger mellom Hokksund og Steinberg. Foto: Kjell Wold

Jobben gjøres for å gi plass til forbikjøringsfelt mellom Hokksund og Steinberg.

–Det går med om lag 40 kubikkmeter betong til dagens støp, som tar omtrent fire timer, forteller kontrollingeniør i Statens vegvesen, Mariusz Wozniak.

Siste støp på E134 i dag, forteller kontrollingeniør i Statens vegvesen, Mariusz Wozniak
Siste støp på E134 i dag, forteller kontrollingeniør i Statens vegvesen, Mariusz Wozniak Foto: Kjell Wold
Vegen utvides for å gi plass til forbikjøringsfelt langs flyplassen.
Vegen utvides for å gi plass til forbikjøringsfelt langs flyplassen. Foto: Kjell Wold

Vegstrekningen mellom Mjøndalen og Hokksund er om lag 7,5 kilometer. Vegen utvides for å gi plass til midtrekkverk på hele strekningen samt vegbelysning og forbikjøringsfelt forbi Loesemoen.