TUNG PROMO FOR AM: Utgave 4/2023 av Anleggsmagasinet er på mange måter historisk.
For første gang legges en utgave i sin helhet utpå digitale flater og blir dermed tilgjengelig for våre abonnenter i uoverskuelig fremtid.
Sjekk det ut her: Anleggsmagasinet E-Magasin
Fra nye flotte maskiner (til overraskende nok) enda et E18-ras med stinblokker hvor Tore Jan Hansen i Statens vegvesen kommenterte slik; - Vi har forsømt drift og vedlikehold av fjellskjæringene, og det trengs et skippertak.
Og hvorfor har egentlig Rental Group dratt helt til Kina for å få tak i elektriske maskiner? Det svarer direktør Erik Sollerud på i et intervju.
I samme utgave har vi tatt turen til naturskjønne Vesterålen og pratet med folka i Schelederup Maskin. Oppsummert handler det om anleggs-entusiasme og glimt i øyet.
Og hvordan er det egentlig å kjøre en 200-tonner med 25-tonns saks? Egil Fagermo i Bertelsen & Garpestad har aldri vært borti maken.
Og hvor mange år skal egentlig Hæhres 100-tonns doser "Husmora", vare? Det gjenstår bare å se. Nå får den en "Rebuild" hos Pon.
Men det hadde ikke vært noen vits med stål og utstyr, om det ikke hadde vært for folka. Det har Øystein Seim (Seim Maskin) i Sandefjord virkelig tatt inn over seg og laget "Seims mulighetshus" som har gått til kamp mot utenforskap.
- Hva motorprodusenter deklarerer av forbruk er ofte noe helt annet enn virkeligheten. Les Per Fredheims "Dieselgate" i knusespesialen i Nr.4.
Vi besøker også Kobbvågen Knuseverk, hvor maskinførerne har en av Norges mest spektakulære utsikt. Om du har høydeskrekk er det bare å glemme det!
Alt dette og flere årganger bakover i tid får du etter hvert tilgang til via tungt.no hvis du tegner et abonnement. Vi håper vi kan friste enda flere lesere, nå som vi har blitt lettere.