23948sdkhjf

Nyhet: Les Anleggsmagasinet digitalt

TUNG PROMO FOR AM: Utgave 4/2023 av Anleggsmagasinet er på mange måter historisk. 

For første gang legges en utgave i sin helhet utpå digitale flater og blir dermed tilgjengelig for våre abonnenter i uoverskuelig fremtid.

Sjekk det ut her: Anleggsmagasinet E-Magasin

Fra nye flotte maskiner (til overraskende nok) enda et E18-ras med stinblokker hvor Tore Jan Hansen i Statens vegvesen kommenterte slik; - Vi har forsømt drift og vedlikehold av fjellskjæringene, og det trengs et skippertak.

Og hvorfor har egentlig Rental Group dratt helt til Kina for å få tak i elektriske maskiner? Det svarer direktør Erik Sollerud på i et intervju.

I samme utgave har vi tatt turen til naturskjønne Vesterålen og pratet med folka i Schelederup Maskin. Oppsummert handler det om anleggs-entusiasme og glimt i øyet.

Og hvordan er det egentlig å kjøre en 200-tonner med 25-tonns saks? Egil Fagermo i Bertelsen & Garpestad har aldri vært borti maken.

Og hvor mange år skal egentlig Hæhres 100-tonns doser "Husmora", vare? Det gjenstår bare å se. Nå får den en "Rebuild" hos Pon. 

Men det hadde ikke vært noen vits med stål og utstyr, om det ikke hadde vært for folka. Det har Øystein Seim (Seim Maskin) i Sandefjord virkelig tatt inn over seg og laget "Seims mulighetshus" som har gått til kamp mot utenforskap.

- Hva motorprodusenter deklarerer av forbruk er ofte noe helt annet enn virkeligheten. Les Per Fredheims "Dieselgate" i knusespesialen i Nr.4.

Vi besøker også Kobbvågen Knuseverk, hvor maskinførerne har en av Norges mest spektakulære utsikt. Om du har høydeskrekk er det bare å glemme det!

Alt dette og flere årganger bakover i tid får du etter hvert tilgang til via tungt.no hvis du tegner et abonnement. Vi håper vi kan friste enda flere lesere, nå som vi har blitt lettere.

Opphav og kilder: Anleggsmagasinet

KLIKK for alle artikler i AnleggsMagasinet GULL.

Kommenter artikkelen
Anbefalte artikler

Nyhetsbrev

Send til en kollega

0.109