NORSKE ØNSKER ER OPPFYLT: MAN hTGX er et stykke på vei norgestilpasset – men det vil koste en god del ekstra å drifte den sammenlignet med en diesellastebil.
Rundt 200 eksemplarer av MAN hTGX skal bygges i en førserie. 100 av dem skal til Norge.
Onsdag ble nyheten presentert på Lillestrøm, og de første norske kundene kan vente å få bilene de har ...
Her er MANs hydrogenlastebil i Norge – Litra og SR Group har lagt inn betydelige ordre
![](https://image.nordjyske.dk/users/nordjyske/images/107126782.jpg?t%5Bstrip%5D=true&t%5Bcrop%5D%5Bwidth%5D=4032&t%5Bcrop%5D%5Bheight%5D=2523&t%5Bcrop%5D%5Bx%5D=0&t%5Bcrop%5D%5By%5D=3&t%5Bresize%5D%5Bwidth%5D=660&t%5Bresize%5D%5Bheight%5D=413&accessToken=9f169181d12da4639c678fb3a72a7d92703946b5487dd554b904c13ac0f26d61)
Så glad blir man av å kjøpe hydrogenlastebil. Bjørn Røstad fra SR Group og Henrik Kolsrud fra Litra står til sammen for størsteparten av de 33 bilene Enova ga støtte til i siste tildelingsrunde. Foto: Øyvind Jakobsen
Artikkelen er for abonnenter
NYHET! Du kan betale med Vipps
Oversikt abonnement
Velg mellom abonnementene våre på Tungt og finn den som passer deg og/eller din bedrift
Se abonnementer