VINN-VINN SITUASJON: Nærmere 600 kubikk med betong vil gå med i kaikonstruksjonen. Restbetongen brukes til å støpe kunstige undervannsrev.
– Dette prosjektet er vinn-vinn for oss og miljøet. Restbetong må vanligvis transporteres til mottak og gjenvinnes, noe som gir store CO2-utslipp. Nå blir restbetongen til et enkelt miljøtiltak i stedet, og de...
Ny hurtigbåtkai på Slemmestad: NRC Group slapp transporten av restbetong – den går nemlig i sjøen
Anleggsleder Thomas Gran-Henriksen viser fram et av de mange kunstige undervannsrevene som er støpt av restbetong på Slemmestad. Foto: NRC Group.
Vil du ha tilgang til alt?
Prøveabonnement
Ingen bindingstid eller kortopplysninger kreves.
Prøv det nå
Kjøp et abonnement
Utforsk abonnementsløsningene våre og velg den som passer dine behov.
Velg ditt abonnement