Som landets eneste yrkessjåfør, kjører Midtvedt i ordinær trafikk med en International Lonestar.
Han hentet den på Island i 2020, og siden har pensjonisten brukt det dobbelte av kjøpesummen på å pusse den opp. Nå kjører han fulle dager, landet rundt.
Av andre spennende saker i denne utgaven, kan vi nevne Oddvar Nyland, som tilbrakte noen uker i en Mercedes-Benz eActros 600. Vi ble med fra Oslo til Stryn.
Det tok bare en drøy uke før disse to utvekslet kjærlige blikk. - Jeg kan godt påta meg å kjøre eActros dersom sjefen ønsker det, innrømmet Oddvar Nyland.
Foto: Frode Tellevik
På bedriftsfronten stikker vi innom to fine karer som driver 100-årsjubilanten Steinsland Mek Verksted på Sørlandet.
- Vi er ikke noen gode selgere, så vi er heldige som har et produkt som selger seg selv, sier eierne Eirik Almedal (t.v.) og Rune Wikstøl selvironisk. Nå vurderer de å knytte til seg forhandlere, spesielt på brøyteutstyr.
Foto: Frode Tellevik
Og mens vi er på de kanter, besøker vi også Øystein Stie i nye lokaler, der minnene fra et eventyrlig liv nå skal tas godt vare på.
Det legendariske verkstedet Bobla har gjenoppstått på Østerhus, noen minutters kjøretur fra Landvik, der Øystein Stie vokste opp. Nå eier han og familien tre garasjer som i fremtiden skal ta vare på like mange veteranvogntog og en formidabel historie.
Foto: Frode Tellevik
TM for 20 år siden besøker denne gangen John Telhaug, som for første gang forteller om den vanskelige perioden som nesten betød slutten for selskapet.
En 20 år gammel John Telhaug med sitt aller første egenkomponerte vogntog i 2005.
Foto: Frode Tellevik
I stafetten, som etter 54 utgaver nå er i ferd med å avsluttes, blir vi bedre kjent med Eirik Gjesdal.
Lastebilsjåfører er mer verdsatt i Sverige enn i Norge, mener Eirik. En av de beste plassene han trekker frem å ta døgnhvile på i Norge er langs E39, på Skei i Jølster. På bildet inntar han medbrakt frokost på Halhjem ferjekai.
Foto: Frode Tellevik
Alt i alt en utgave vi er stolte av å stå bak. Håper dere blir fornøyd.