23948sdkhjf
Logg inn eller opprett et abonnement for å lagre artikler
Få tilgang til alt innhold på Tungt
Ingen binding eller kortopplysninger kreves
Gjelder kun personlig abonnement.
Annonse
Annonse

E18: – Tungbilfeltet er dødfødt

I sommer åpnet tre kilometer tungbilfelt på E18 inn mot Oslo. Mange lastebilsjåfører velger å stå i køa sammen med personbilene i stedet.
Annonse

Dette skriver Budstikka.no, som har gjennomført sin egen telling i Hagabakkene. I løpet av en time mellom 07.05 og 08.05 valgte flertallet av lastebiler og vogntog å holde seg i det midtre feltet blant personbilene.

En transportbedrift som kjører mye på strekningen, er Gunnar Knutsen AS. Daglig leder Frank Vestveit sier til avisa at ledelsen oppfordrer sjåførene til å droppe tungbilfeltet. Begrunnelsen er at det knapt er tid å spare, og at det er stressende å bruke det korte tungbilfeltet.

Annonse Annonse
BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|instance-web01