23948sdkhjf
Logg inn eller opprett for å lagre artikler
Få tilgang til alt innhold på Tungt
Ingen binding eller kortopplysninger kreves
Gjelder kun personlig abonnement.

Maks 44 tonn for eActros 600: Nå forteller fabrikken hvorfor

I forbindelse med et fabrikkbesøk hos Mercedes-Benz Trucks i Molsheim i Frankrike nylig, fikk Tungt Mercedes’ produktsjef, Rainer Müller-Finkeldei på tomannshånd. Vi ville først og fremst ha svar på når de nordiske landene kan forvente seg økt totalvekt på tyskernes elektriske flaggskip.

I skrivende stund er Mercedes markedsledende på elektriske lastebiler i Europa. I de aller fleste landene fungerer eActros optimalt med tanke på rekkevidde, ladeinnfrastruktur og tonnasje, men ikke i Norge.

Her nord mangler vi fortsatt noen tonn med nyttelast for å kunne utnytte eActros også til de tyngste oppdragene. Sverige og Finland er i samme posisjon, og før møtet med Müller-Finkeldei ble vi kontaktet av Mercedes-Benz Trucks’ svenske salgs- og markedssjef, Stina Fagerman, nettopp med dette for øyet.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.031|