Retten i Horsens i Danmark har dømt lastebilsjåføren fra Fyn til tre måneders betinget fengsel, ett års ubetinget tap av førerretten og en bot på 9.500 danske kroner, skriver Avisen Danmark.
I tillegg blir lastebilen inndratt, noe som kan bli en kjempeutgift for sjåføren.
Retten mente at sjåføren bevisst presset en personbil ut mot autovernet og foretok flere nedbremsinger over en strekning på fem kilometer. Retten fant ingen trafikal begrunnelse for oppførselen.